logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۵۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

نرخ با سوادی در استان زنجان 95.1 درصد است/ ماهنشان بیشترین نرخ بی‌سوادی را دارد

نرخ-با-سوادی-در-استان-زنجان-95.1-درصد-است-ماهنشان-بیشترین-نرخ-بی‌سوادی-را-دارد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نرخ باسوادی در استان گفت: نرخ با سوادی در استان زنجان 95.1 درصد است.

به گزارش موج رسا; هادی احمدنیا امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه آمار جمعیت بیسوادان در استان براساس سرشماری 1395 است، اظهار کرد: جامعه هدف سوآدموزی زنان و مردان کم‌سواد و بی‌سواد بین 10 تا 49 سال است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش براساس اساسنامه وظیفه آموزش این افراد را بر عهده دارد، عنوان کرد: در استان زنجان در رده سنی در رده سنی 10 تا 49 سال حدود 33 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که 10 هزار نفر مرد و 23 هزار نفر زن هستند و نرخ با سوادی نیز در همین رده سنی 95.1 درصد است.

احمدنیا با بیان اینکه شهرستانهای ابهر، خرمدره و زنجان بالاترین نرخ باسوادی را دارند، گفت: شهرستان ماهنشان نیز با 88 درصد بیشترین نرخ بی‌سوادی را دارا است که این آمار بر اساس خوداظهاری سرشماری سال 95 بوده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طبق نظرات کارشناسی این اداره کل جمعیت بی‌سواد استان بیش از 14 هزار نفر نیست، یادآور شد: دوره‌های سه گانه سوادآموزی در زنجان اجرا شده که تا به امروز 4500 نفر از این آموزشها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی، انشا نویسی و حلقه‌های کتابخوانی عنوان کرد: طرحهای مکمل در جهت جلوگیری از رجعت به بیسوادی انجام می‌شود.

احمدنیا به تقویت مراکز یادگیری محلی نیز تاکید کرد و گفت: چهار مرکز یادگیری محلی در استان زنجان فعالیت دارند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر