logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۵۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پس از سال ها انتظار؛

طرح ساماندهی کارکنان قراردادی نفت به کمیته کار ارجاع یافت/ تبیعض علت اعتراض نفتی ها به قراردادها

طرح-ساماندهی-کارکنان-قراردادی-نفت-به-کمیته-کار-ارجاع-یافت-تبیعض-علت-اعتراض-نفتی-ها-به-قراردادها

طرح ساماندهی کارکنان قراردادی نفت به کمیسیون کار مجلس شورای اسلامی ارجاع یافته است و قرار است این کمیسیون پس از بررسی طرح را به کمیسیون اجتماعی مجلس برای طرح در صحن علنی ارائه کند.

به گزارش موج رسا; سامان دهی کارکنان قراردادی صنعت نفت و به ویژه کارکنان قرارداد مدت موقت، مدت هاست به یکی از دغدغه های اصلی کارکنان در مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابعه تبدیل شده است.

 پس از ابلاغ الزام تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری به قراردادی در دولت دهم بود که حدود ٤٠ هزار نفر نیروی پیمانکار صنعت نفت که دارای شروط انعقاد قرارداد بودند، تبدیل وضعیت شدند و از آن پس در قالب کارکنان قرارداد مدت موقت به فعالیت خود ادامه می دهند.  فروردین 94 رئیس جمهور فرمان سامان دهی نیروی انسانی دستگاه ها را با دستور کاهش ۱۵ درصدی کارکنان دولت صادر کرد.

آنچه مد نظر این دستور بود، سامان دهی آن بخش از کارکنان بخش های دولتی بود که با 10 تا 20 سال سابقه خدمت و نیز با مدارک دانشگاهی بالا، سال کاری خود را با دلهره ابقا یا اخراج در دستگاه های دولتی به سال دیگر می رساندند.  افزون بر آن، عدم امنیت شغلی، تفاوت فاحشی که بین حقوق و مزایای یک کارمند قراردادی با استخدام رسمی در شرکت های دولتی از جمله شرکت ملی نفت ایران وجود داشت، باعث بروز احساس تبعیض گسترده میان نیروهای قراردادی می شد.  در طی دو سال اخیر نیروهای قراردادی نفت در زنجان نیز به این موضوع اعتراضاتی داشتند و با برخی از رسانه های استان این موضوع را مطرح کردند.

اما با وجود گذشت چند سال از آغاز ساماندهی این نیروها، هنوز نتیجه ای حاصل نشده است و این نیروها همچنان به دنبال احقاق حقوق خود هستند.

"عزیزی" رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،23 آبان ماه سال جاری اعلام کرد که در جلسه این کمیسیون طرح ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت نفت با حضور نمایندگان سازمان امور اداری و استخدامی، نمایندگانی از نیروهای قراردادی بررسی شد و به منظور بررسی بیشتر به کمیته کار ارجاع شد تا به جزئیات طرح رسیدگی شود و پس از انجام بررسی‌ها در کمیسیون برای تصویب به صحن علنی برود.

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا بر ضرورت رفع تبعیض در این زمینه تاکید کرد و گفت: هنوز طرح از سوی کمیته کار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

وی گفت: طرح چاپ شده است اما هنوز در کمیسیون مطرح نشده است.

یکی از کارکنان این شرکت در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به بلاتکلیفی کارکنان شرکت نفت، گفت: با وجود گذشت 6 سال از تبدیل وضعیت هنوز، به صورت رسمی استخدامی صورت نگرفته است.

دودانگه با بیان اینکه بارها این موضوع از سوی کارکنان پیگیری شده است، تصریح کرد: متاسفانه هر روز با دغدغه و استرس می گذرد اما مسئولان رسیدگی نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر حقوق و مزایا این کارمندان در پایین ترین سطح درآمد قرار دارند، تصریح کرد: این در صورتی است که کار آنها در ارگان دولتی در سختترین و حیاتی ترین حالت قرار دارد.

این کارمند شرکت نفت خاطرنشان کرد: این قشر کارمندان  بابت فعالیت خود پایین ترین حقوق را دریافت می کنند.

وی افزود: کارمندان رسمی که در بیشتر موارد در پایین ترین سطح تحصیلی و پایین ترین سابقه کار را دارا هستن ولی به دلیل رسمی بودنشان ۴ برابر حقوق و مزایا دریافت می کنند.//ن

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : مهدی ] [ ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ]
اکثر نیروهای قرارداد مستقیم وزارت نفت مو و محاسن سفید کردند تواین صنعت ولی هیچ اتفاقی نیفتاد وعده سرخرمن هم زیاد دادند خداوند ناظر بر اعمال ما هست
فرم ارسال نظر