logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۵۱۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

استانداردسازی فعالیت‌های مدارس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

استانداردسازی-فعالیت‌های-مدارس-بر-اساس-سند-تحول-بنیادین-آموزش-و-پرورش

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: استانداردسازی فعالیت‌های مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

به گزارش موج رسا; عظیم محبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییر رویکردها و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در بین دانش آموزان از جمله مفاهیم اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: باید حساسیت‌ها و جاذبه‌های کار تقویت شود تا دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر شده و به سمت خود اشتغالی حرکت کنند.

وی بیان کرد: از بین مجریان طرح تعالی مدیریت مدرسه، ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور ارزیابی شدند و ۱۳۲ مدرسه به عنوان ممتاز کشوری انتخاب شدند که در آینده از آنها قدردانی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استانداردسازی فعالیت‌های مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: سیاست مدیریت آموزشگاهی از چهار سال گذشته مطرح شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه کانون تعلیم و تربیت است، افزود: در نخستین سال اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه ۴۰۰ نفر از مدرسان در سطح کشور آموزش دیدند.

محبی با اشاره به آموزش بیش از ۵۰۰۰ مدیر مدرسه در راستای ارتقای کیفیت مدارس ابراز کرد: آموزش مدیران مدارس سال گذشته به ۱۲ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه امسال 40 هزار نفر از مدیران متوسطه اول و دوم فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: با این آموزشها از مهر سال آینده تدوین برنامه در همه مدارس انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای عملکرد بهتر در طرح تعالی مدیریت مدرسه نظارت بیرونی تعریف شده است، اضافه کرد: در ابتدا این ارزیابی با نگاه مشوقانه و کیفیت بخشی انجام می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر