logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۵۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

اجرای شبکه فاضلاب خرمدره به طول بیش از 5 کیلومتر/ سالانه 15 تا 20 هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهر زنجان اضافه می‌شود

اجرای-شبکه-فاضلاب-خرمدره-به-طول-بیش-از-5-کیلومتر-سالانه-15-تا-20-هزار-انشعاب-به-شبکه-فاضلاب-شهر-زنجان-اضافه-می‌شود

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شبکه فاضلاب در خرمدره گفت: اجرای این طرح در بیش از 5 کیلومتر انجام می‌شود.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌‌و‌گو با موج رسا; اظهار کرد: اجرای شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب در این شهر می‌تواند روند مناسبی از خدمات شرکت آب و فاضلاب را به اهالی این شهرستان ارائه کند.

وی همچنین از اصلاح شبکه شهر دندی خبرداد و افزود: 150 متر شبکه شهر دندی در خیابان‌های آستارایی و کالسیمین با هدف کاهش مصرف ، حوادث و اتفاقات شبکه در این شهر اصلاح شده است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: در حین اجرای این پروژه  چندین فقره انشعاب غیر مجاز نیز شناسایی و حق انشعاب آنها صلب شد.

وی از نصب و راه اندازی 2 دستگاه شیر فشار شکن در ماهنشان نیز خبر داد و گفت: این شیر‌ها فشار آب در مناطق پائین دستی شهر را از 11 به 5 بار تقلیل دادند که این امر در کاهش مصرف و مدیریت مطلوب شبکه نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای شبکه آب فاضلاب زنجان افزود: برای پوشش کامل جمعیت شهر زنجان، در استفاده از شبکه بهداشتی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، تکمیل تصفیه خانه شهر زنجان با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا است.

وی با اعلام این مطلب که در اجرای طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب زنجان از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌شود گفت: این تصفیه خانه ظرف مدت 3 سال به ظرفیت اسمی 410 هزار نفر خواهد رسید که می‌تواند جمعیت شهر زنجان را به صورت 100 درصدی تحت پوشش قرار دهد.

جزء‌قاسمی همچنین گفت: هم اکنون پساب فاضلاب تولید شده در تصفیه خانه آب زنجان برای استفاده‌های زیست محیطی در زنجانرود رها سازی می‌شود بیان کرد: در صدد هستیم این پساب‌ها در بخش صنعت و به ویژه صنایع گروه" ب " و " ج " که شامل صنایع ریخته گری، فولاد، پتروشیمی و روی بوده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهر زنجان نیز تا‌کنون 50 درصد اجرایی شده و با توجه به کمبود‌های شدید در اختصاص ردیف‌های مالی و اعتباری‌، برای اجرای باقیمانده شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر زنجان علاوه بر منابع دولتی از توان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب فاینانس داخلی و جاری استفاده می‌شود.

مدیر‌عامل آبفای استان زنجان گفت: طی یک برنامه مدون 7 ساله مقرر کردیم سالانه بین 15 تا 20 هزار انشعاب به شبکه فاضلاب شهر زنجان افزوده شود که با اجرای شبکه فاضلاب در شهر زنجان مشکل شهروندان به صورت کامل حل خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر