logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵
[ شناسه خبر : ۵۱۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان:

همگانی شدن آموزش های امداد و نجات ضروری است

همگانی-شدن-آموزش-های-امداد-و-نجات-ضروری-است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: همگانی شدن آموزش های امداد و نجات برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در جامعه را ضروری دانست.

به گزارش موج رسا; مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با مسئولان جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام میان سازمان ها در مواجهه با بحران ها بر تقویت زیرساخت ها برای مقابله با حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.

صفری برآمادگی رسانه استانی برای برنامه سازی در خصوص آموزش های همگانی امداد و نجات به مردم اشاره کرد و افزود: آموزش های همگانی امدادی به مردم می تواند تا حد زیادی خسارت های حوادث طبیعی کاهش دهد.

وی با بیان اینکه اینکه وقوع زلزله کرمانشاه تلنگری بود تا برای استحکام واحدهای مسکن روستایی فکری اساسی شود، گفت:مسئولین امر می بایست برنامه ریزی های مدونی را در این خصوص انجام دهند تا با آسیب شناسی مشکلات موجود در نحوه مدیریت بحران در حادثه کرمانشاه در مواجهه با اینگونه بحرانها ، بهتر عمل کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان برپایی مانورها را مهمترین عامل شناسایی نیازمندی های اساسی در مواقع بحران دانست و گفت: در زمینه  آموزش همگانی امداد و نجات، فرهنگ سازی  به مردم در خصوص نحوه مواجهه با این موضوعات و همچنین پیگیری ایجاد زیرساختهای لازم برای مدیریت بحرانها از مسئولین ذیربط، صدا و سیما  آمادگی لازم را دارا بوده و پای کار است.

وی با اشاره به تعامل خوب هلال احمر استان با رسانه استانی، این موضوع را یک ظرفیت مثبت ارزیابی کرده و خواستار افزایش این تعاملات شد .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان  نیز در این دیدار همگانی شدن آموزش های امداد و نجات برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در جامعه را ضروری دانست .

میرزایی با اشاره به حضور پرشور مردم در کمک رسانی به حادثه دیدگان کرمانشاه، این موضوع را حاصل حضور موثر صداوسیما و اطلاع رسانی دقیق و گسترده آن دانسته و گفت: در حادثه اخیر، اخبار و فضاسازی های نادرستی از نحوه کمک رسانی به هموطنان در فضای مجازی انتشار یافت لیکن حضور سریع و به موقع رسانه ملی توانست حس اعتماد و نوع دوستی را به فضای جامعه بازگرداند که جا دارد از زحمات شبانه روزی کارکنان رسانه ملی قدردانی نماییم .

وی همچنین با قدردانی از تلاشهای صداوسیمای  مرکز زنجان در انعکاس  و اطلاع رسانی در زمان برف و کولاک گفت: در برف و کولاک هفته گذشته کمترین مشکل را داشتیم که آن را مدیون اطلاع رسانی دقیق و سریع رسانه استانی هستیم .

در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر به مدیرکل و معاونین تولیدی رسانه استانی ، از تلاشهای صدا و سیمای مرکز زنجان درانعکاس و اطلاع رسانی در این عرصه  قدردانی به عمل آمد .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر