logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
[ شناسه خبر : ۵۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

ساماندهی هشت گلزار شهید زنجان به اتمام رسیده است/ ارائه تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران

ساماندهی-هشت-گلزار-شهید-زنجان-به-اتمام-رسیده-است-ارائه-تسهیلات-مسکن-به-جامعه-ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در سال جاری عملیات ساماندهی هشت گلزار با 42 مزار در استان زنجان به اتمام رسیده است.

علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: 36 مجوز کسب برای جامعه ایثارگران استان زنجان صادر شده است و 10 فقره وام برای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

وی از ساماندهی گلزارهای شهدای استان زنجان خبر داد و بیان داشت: استان زنجان 433 گلزار شهدا را در خود جای داده است.

این مسئول با بیان اینکه در گلزارهای شهدای استان 2 هزار و 911 مزار شهدا وجود دارد،تصریح کرد: در این میان 259 گلزار با 2 هزار 455 مزار ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در اقدامات صد روزه ابتدای آغاز دولت دوازدهم عملیات ساماندهی هشت گلزار با 42 مزار به اتمام رسیده است،ادامه داد: 3 گلزار با 16 مزار مراحل ساماندهی خود را طی می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه آموزش عمومی و عالی، 22 یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی در مدارس شاهد برگزار شده است، خاطرنشان کرد: 336 نفر از دانش‌آموزان ممتاز سال تحصیلی 96-95 با اهداء لوح و هدایا تقدیر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 561 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس استان مشغول تحصیل هستند، افزود: استان زنجان 22 مدرسه شاهد دارد.

این مسئول از تشکیل 23 جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش و اجرای فعالیت‌های هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سال تحصیلی 97-96 خبرداد و گفت: اجرای فعالیت مشاوره و هدایت تحصیلی مختص داوطلبان کنکور سال تحصیلی جاری 97-96 به تفکیک جنسیت و به تفکیک مدارس شاهد و طرح پراکنده طی 10 جلسه از اقدامات صد روزه بنیاد در آغاز فعالیت دولت دوازدهم بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به برگزاری 21 جلسه ستاد شاهد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی،یادآور شد: یک هزار و 754 دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های استان زنجان و سایر دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

کاظمی ادامه داد:در این میان 8 دانشجوی طلبه، یک هزار و 422 دانشجو در دانشگاه‌های غیر دولتی و 332 دانشجو در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند. همچنین از 8 دانشجوی ممتاز علمی تجلیل شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در عصر کنونی عنصری مهم و ارزشمند تلقی می‌شود،تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در راستای تامین سبد مطالعاتی و افزایش آگاهی روزانه خانواده‌های شاهد و ایثارگر و سایر اقشار اجرای دو سایت ایثار و نوید شاهد را در پیش گرفته است.

این مسئول گفت: در کنار این دو سایت که فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه ایثار و شهادت به مخاطبان ارائه می‌دهند، طی تعاملات با سایر رسانه‌ها در مجموع بیش از یک هزار و 584 خبر از طرق مختلف تولید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برای رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگران، طبق قوانین تسهیلاتی را برای خرید و احداث مسکن پرداخت می‌کند،ادامه داد: طی تلاش‌های صورت گرفته ،65 نفر به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد 45 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده و مابقی مراحل اداری دریافت را طی می‌کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه بنیاد در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادی اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به حج تمتع، مشهد مقدس، قم، اردوگاه تفریحی شمال، اردبیل و مناطق جنگی در مدت صد روزه ابتدای دولت دوازدهم برنامه‌ریزی شده که طی آن 804 نفر از جامعه‌ی هدف بنیاد به این اردوها اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه 900 نفر در تمرینات و آموزش‌های ورزشی حضور داشته‌اند،گفت: در این میان 12 مسابقه استانی با حضور 385 نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار شده و 42 نفر از افراد به 3 مسابقه کشوری اعزام شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: استخر دریادلان زنجان واقع در مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار ساخته شده که از طریق آن 2 هزار و 800 نفر ایثارگران از امکانات این استخر بهره‌مند می‌شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر