logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۵۰۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای استان زنجان خبرداد

شناسایی‌ و دستگیری مدیرگروه تلگرامی غیراخلاقی با 1090 نفر عضو در استان زنجان

شناسایی‌-و-دستگیری-مدیرگروه-تلگرامی-غیراخلاقی-با-1090-نفر-عضو-در-استان-زنجان

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی با بیش از1090 نفر اعضاء اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌کرد خبرداد.

محمد علی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در رصد و پايش مستمر انجام شده توسط کارشناسان پليس فتا زنجان شخص یا اشخاص نامعلومی با ایجاد و راه‌اندازی گروه تلگرامی تحت عنوان خوشگل پسرا با بیش از 1090 نفر اعضاء اقدام به ترویج فساد و فحشاء می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: در همين راستا موضوع ضمن تشكيل پرونده، مزبور تا كشف و شناسايي و دستگيري عامل يا عاملين مربوط به بزه انجام شده در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فني و پي جويي‌هاي پليسي صورت گرفته توسط كارشناسان پليس فتای زنجان پيرامون موضوع پرونده مفتوح، مشخص شد متهم شخصی به هویت (ر.ح) ساکن زنجان است.

وی ابراز کرد: با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف، به پلیس فتا دلالت شد.

آدینه‌لو افزود: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابي می‌شد ولی پس از مواجهه شدن بامستندات و مدارک جمع آوري شده از سوي کارشناسان ضمن معترف به بزه ارتکابی در اظهارات خود اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: این شخص با خط معلوم در شبکه اجتماعی تلگرام عضو بوده و از روی کنجکاوی‌، افزایش اعضاء گروه و آشنا نبودن به جرایم رایانه‌ای مرتکب بزه ارتکابی شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه دقت و هوشياري مهم‌ترين روش براي مهار و خنثي کردن طرح‌هاي کلاهبرداري است، گفت: از کاربران انتظار داريم به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

وی در پایان هشدار داد: هرکس در فضای مجازی اقدام به توهین و نشر اکاذیب دیگران را فراهم نمایند به موجب قانون مجازات جرایم رایانه‌ای به حبس از 91روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.

///ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر