logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۵۰۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

حذف یارانه افراد پردرآمد در لایحه بودجه سال 97/ سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده افزایش می‌یابد

حذف-یارانه-افراد-پردرآمد-در-لایحه-بودجه-سال-97-سهم-درآمدهای-مالیاتی-در-بودجه-سال-آینده-افزایش-می‌یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 پیش‌بینی شده که پرداخت یارانه از رقم 23 هزار میلیارد تومان فراتر نرود گفت: همه اقشار نیازمند دریافت یارانه نیستند.

به گزارش موج رسا;  شهرام طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کارکرد خود را از دست داده بود اظهار کرد: این سازمان سال آینده در قالب صندوق حمایتی وظایف خود را انجام می‌دهد و به کاهش فقر کمک می‌کند.

وی در مورد ساماندهی پرداخت یارانه بیان کرد: همه اقشار نیازمند دریافت یارانه نیستند و از 42 هزار میلیارد تومانی که سال گذشته برای پرداخت یارانه در نظر گرفته شده بود، در لایحه بودجه 97، 19 هزار میلیارد تومان کم شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 پیش‌بینی شده که پرداخت یارانه از رقم 23 هزار میلیارد تومان فراتر نرود عنوان کرد: با حذف کسانی که به یارانه نیاز ندارند مبلغ پرداختی به دهک‌های پایین جامعه چند برابر می‌شود.

وی به افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: دولت سعی کرده ضمن شناسایی مودیان جدید فشار مضاعفی بر مالیات‌دهندگان فعلی نداشته باشد و با افزایش 12 هزار میلیارد تومان، درآمد مالیاتی کشور به 128 هزار میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه تمرکز دولت بیشتر به واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی معطوف می‌شود ابراز کرد: دولت تصمیم دارد 868 طرح عمرانی ملی را به استان‌ها واگذار کند.

وی درآمد پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 97 برای استان زنجان را 849 میلیارد و 108 میلیون تومان برشمرد و گفت: میزان درآمدهای اختصاصی استان نیز 13 میلیارد و 862 میلیون تومان قید شده است.

طهماسبی بودجه عمومی هزینه‌ای استان زنجان در لایحه بودجه را 900 میلیارد و 793 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز 180 میلیارد و 912 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با موضوع تبیین لایحه بودجه 97 اظهار داشت: اشتغال از موضوعاتی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته و ایجاد 980 هزار فرصت شغلی در آن پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش فقر و ایجاد عدالت اجتماعی از مباحث محوری در لایحه بودجه است بیان کرد: اشتغال افراد فرودست که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و اشتغال عشایر و روستاییان تقویت می‌شود.

وی شفافیت را از ویژگی‌های لایحه بودجه 97 برشمرد و گفت: دولت همه موارد مربوط به این لایحه را منتشر کرده و در اختیار مردم و کارشناسان قرار داده است تا مردم ببینند بین دولت و مجلس چه می‌گذرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته یک پنجم بودجه را ردیف‌های متفرقه تشکیل می‌داد ابراز کرد: در بودجه جدید 199 ردیف حذف شده و یا در ردیف اصلی خود قرار گرفته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر