logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۵۰۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در کارگروه اقتصاد مقاومتی زنجان عنوان شد؛

اختصاص ۱۹.۲ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی استان زنجان/نخستین کارخانه رنگرزی صنعتی فرش در زنجان احداث می‌ شود

اختصاص-۱۹.۲-میلیارد-تومان-برای-مشاغل-خانگی-استان-زنجان-نخستین-کارخانه-رنگرزی-صنعتی-فرش-در-زنجان-احداث-می‌-شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به ارائه تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: برای این امر ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; محمد رضا یوسفی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: 19 میلیارد و 200 میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مجوزها برای مشاغل خانگی صادر شده است، افزود:تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است و علاقه مندان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با انتقاد از عملکرد بانک تجارت،گفت:به دلیل عدم همکاری این بانک در سال‌های 94 و 95، تنها 4 میلیارد و 400 میلیون تومان به مشاغل خانگی ارائه شد.

"شهرام طهماسبی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با اشاره به کاهش آمار دانشجویان در دانشگاه های زنجان، اظهار داشت: در سال 91 آمار بیشترین دانشجویان داشتیم.

وی برضرورت توجه به کیفیت فعالیت‌های آموزشی تاکید کرد و گفت:عدم داشتن مهارت و تخصص لازم موجب شده تا استقبال از دانشگاه کاهش یابد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارتقای مهارت دانشجویان را ضروری دانست و بیان داشت: باید علوم دانشگاهی با آموزش های فنی و حرفه‌ای منطبق باشد تا برای فارغ التحصیلان زمینه اشتغال ایجاد شود.

"ناصر فغفوری" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان،اظهار داشت: قبل از اجرای طرح ساماندهی بیمه قالیبافان 22 هزار نفر از مزایای بیمه رایگان استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح 12 هزار نفر از فرش‌بافان غیرواقعی حذف شدند،تصریح کرد: آمار بیمه‌شدگان در حال حاضر به 11 هزار نفر رسیده است.

این مسئول ازشناسنامه‌دار شدن تمام دارهای قالی خبرداد و گفت: 3 منطقه تولید فرش زنجان نیز به ثبت ملی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زمینی به وسعت 3 هکتار در یکی از شهرک های صنعتی زنجان تحویل داده شده است،گفت:با راه‌اندازی کارخانه رنگرزی فرش بزرگترین مشکل فرش ایران که پس دادن رنگ در زمان شست و شو بود حل می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه میزان صادرات استان در سال 95 به 11.5 میلیون دلار بود، گفت: تا پایان آبان ماه امسال این رقم به 9 میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات طرح رونق تولید، اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های بالای 60 درصد پیشرفت و تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی مورد توجه است.

"محمدرضا انصاری" مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: توسعه آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی با همکاری اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در راستای برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی،بیان داشت: 3هزار و 700 نفر در سامانه طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در محیط واقعی کار بهترین فرصت برای توانمندسازی نیروی انسانی است که در قالب طرح کارورزی و طرح استاد شاگردی دنبال می شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی،تصریح کرد:بر اساس این تفاهم‌نامه حمایت‌های مالی خوبی از فنی و حرفه‌ای انجام  شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر