logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۵۰۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در همایش بسیج حقوقدانان استان زنجان مطرح شد؛

کار حقوقدان سنگین و ارزشمند است/ راه اندازی ستاد صبر در استان ها

کار-حقوقدان-سنگین-و-ارزشمند-است-راه-اندازی-ستاد-صبر-در-استان-ها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: کار حقوقدانان همواره سنگین و سخت است اما همین حرکت این قشر در جامعه ارزشمند است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی  در همایش بسیج حقوقدانان استان زنجان با اشاره به ضرورت توجه به حقوق در مباحث اجتماعی، اظهار داشت: کار حقوقدانان همواره سنگین، بزرگ و ارزشمند در جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه با امام علی(ع)"کسی که دروغ را ترک نکند، لذتی آسمان را نخواهد چشید"، گفت:هنگامی که ظلم در یک جامعه نباشد، آسمان برکات خود را نشان داده و گنجینه های زمین نمایان می شود.

امام جمعه زنجان ادامه داد: وکلا باید برای احقاق حق از کسانی که حقی از آنها خورده شده است، تلاش کنند.

آیت الله خاتمی برضرورت توجه به موضوع قسط و عمل درست به آن تاکید کرد و گفت: زمانی که به معنای واقعی مظلومی از ظلم رهایی پیدا کند، دعای خیر آن فرد و عنایت خداوند برای وکلا و حقوقدانان، دنیا و آخرت آنها را آباد خواهد کرد.

در ادامه این همایش "حسن طغرانگار"رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به معنای دمیدن یک روح جدید در دنیا بود.

وی با بیان اینکه برای اینکه در جامعه به خوبی از شهدا یاد شود باید روح انقلاب یعنی حق و علت را پاس بداریم،گفت:حق و حقوق باید در جامعه به خوبی رعایت شود.

"سردار جهانبخش کرمی"فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در این همایش با اشاره به توطئه های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی، بیان داشت: امام خمینی (ره) به درستی این موضوع را می دانستند و مردم را از نقشه های استکبار آگاه می کردند.

وی اعلام بسیج عمومی از سوی امام راحل را تدبیر مناسب برای مقابله با ابرقدرت های جهان عنوان کرد و گفت: تشکیل بسیج عمومی همه معادلات ابرقدرت‌ها را برهم زد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به تشکیل بسیج عمومی در کشورهای عراق، سوریه، یمن، لبنان و غزه،بیان داشت: امروز جبهه مقاومت پوزه ابرقدرت‌ها و به ویژه آمریکا را به خاک مالیده است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه استکبار جهانی با علم کردن داعش به دنبال اجرای نقشه های شوم خود بودند، افزود: پس از گذشت ۶ سال از فعالیت این گروه تروریستی،با مجاهدت‌ های مدافعان حرم و جبهه کار داعش تمام شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر فرزانه انقلاب،گفت: ایشان برضرورت ترویج روحیه بسیجی در همه جا تاکید کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج حقوقدانان استان زنجان عملکرد بسیار خوبی داشته و همیشه در رتبه نخست و یا دوم قرار دارد،گفت: باید فعالیت های این جبهه ادامه یابد.

"جعفر گل‌محمدی" رئیس کل دادگستری استان زنجان  نیز در این همایش با اشاره به تاثیرگذاری حقوقدانان در جامعه، اظهار داشت: حقوقدانان با توجه به تجربه و تخصص افراد تاثیرگذاری در جامعه هستند..

وی با مثالی از زلزله اخیردر غرب کشور،گفت: همه مردم پای کار بوده و تاثیرگذاری خود را به منصه ظهور رساندند.

این مسئول برضرورت فرهنگ سازی در خصوص جلوگیری از اسراف و جلوگیری از ریختن زباله در جامعه تاکید کرد و گفت: حقوقدانان می‌توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند.

 گل محمدی با بیان اینکه متاسفانه طی ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با 6 ماهه نخست سال گذشته، جرایمی همچون ضرب و شتم، توهین و تصادف در حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است،افزود:با این وجود استان زنجان جزو استان‌های کم‌جرم کشور است.

وی گفت: امسال ۱۴۰ نفر طی ۶ ماهه نخست سال در تصادفات جان خود را در استان زنجان از دست داده‌اند.

وی حقوقدانان را در بحث فرهنگ سازی رانندگی موثر دانست و گفت: این قشر می تواند به گسترش صلح و سازش کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از راه اندازی ستاد صبر خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه طی دستورالعملی ستاد ملی صبر را ایجاد خواهد کرد.

گل محمدی بیان داشت: ستاد ملی صبر مخفف صلح، بخشایش و رضایت است.

گل‌محمدی با بیان اینکه به دنبال گسترش فرهنگ ملی صبر در جامعه هستیم، گفت: جامعه‌ همسو با اعتقادات دینی از خواسته ها محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر