logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۴۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
با خدمات رسانی به شش روستای سرپل ذهاب انجام شد؛

حکم ماموریت با طعم کاهش آلام بشری/ سپاه انصار المهدی (عج) زنجان تا پایان راه با زلزله زدگان

حکم-ماموریت-با-طعم-کاهش-آلام-بشری-سپاه-انصار-المهدی-(عج)-زنجان-تا-پایان-راه-با-زلزله-زدگان

سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از همان روزهای نخست زلزله کرمانشاه در این منطقه حضور یافته است و امروز هم خدمات رسانی به مردم ادامه دارد.

به گزارش موج رسا; روز یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.  محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله – بود این زلزله خسارت بسیاری را به همراه داشت که فوت بیش از 500 هموطن از جمله خسارت های جبران ناپذیر این زلزله در این استان بر اساس آمار، گزارش شد.

پس از وقوع زلزله از همان دقایق اول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک مردم شتافت و در منطقه حضور یافت،کمک رسانی،امداد رسانی از ماموریت های اولیه سپاه در این مناطق بود اما با گذشت چند روز به تعداد استان های کمک کننده به مردم زلزله زده افزوده شد و سپاه استان زنجان نیز ماموریت یافت تا خدمات رسانی خود را در شش روستای این استان انجام دهد.

در روزهای آغازین خدمات رسانی به مردم زلزله زده، پایگاه های بسیج استان نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام کردند، انبوه کمک رسانی مردم نشان از حس نوع دوستی مردم زنجان بود که می خواستند تا در این کار خیر و نیک دستی داشته و به هموطنان خود کمک کنند.

در همه روستاها و شهرستان های استان مردم خیر و نیک اندیش کمک های خود را به کرمانشاه گسیل داشتند و بسیج در زمینه جمع آوری کمک ها نقش بسزایی داشت.

با گذشت نزدیک به یک ماه از وقوع این زلزله هنوز هم نیروهای زنجانی در این مناطق حضور دارند و خدمات رسانی لازم را انجام می دهند.

به گفته سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان استان زنجان با تشکیل ستاد بحران نسبت به نحوه خدمات رسانی به مردم کرمانشاه اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج استان زنجان نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم اقدام کردند، تصریح کرد:ترابری سپاه نیز در این استان برای خدمات رسانی حضور یافت.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات رسانی به شش روستا از مناطق زلزله زده در سرپل ذهاب به استان زنجان واگذار شد،ادامه داد:در حال حاضر ضمن خدمات رسانی کوتاه مدت نسبت به بازسازی مناطق اقدام می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز در این زمینه اظهار داشت: خدمات رسانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در شش روستا انجام می شود که در این روستاها بیش از 200 خانوار در خانه های پیش ساخته (کانکس) اسکان موقت یافته اند.

فرهاد امندی با بیان اینکه برای اسکان زلزله زدگان این روستاها 135 کانکس حمل و نصب شده است،افزود:  از ساخت23 خانه روستایی برای اسکان روستائیان در مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی با اشاره به  آغاز ساخت سکوهای بتنی برای استقرار و استحکام این کانکس ها، گفت: 150 نفر نیز در قالب گروهای جهادی برای عمران مناطق زلزله زده مشغول فعالیت هستند.

"عبدالله جعفری" مسئول کمیته رسانه قرارگاه بازسازی سپاه استان زنجان نیز در این باره اظهار داشت: بسیج سازندگی به همراه سپاه انصارالمهدی در منطقه زلزله زده سر پل ذهاب حضور یافته است و با تشکیل قرارگاه سازندگی نسبت به کمک رسانی به مناطق زلزله زده اقدام می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای بسیج سازندگی در  شش روستای این استان فعالیت دارند، تصریح کرد: جانشین سپاه انصارالمهدی و مسئول بسیج سازندگی استان از این مناطق بازدید کرده و با اهالی گفت و گو کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه آمار اهالی ساکن در روستا احصا شده است، افزود: 50 نفر از اعضای گروه جهادی به همراه 10 نفر از پرسنل سپاه انصارالمهدی استان زنجان در این مناطق حضور دارند.

جعفری از حضور اکیپ کامل تیم های پزشکی توسط معاونت بهداری سپاه انصارالمهدی (عج) در این مناطق خبر داد و گفت: فعالیت اردوهای جهادی در راستای انجام  فرهنگی،آموزشی و بهداشتی انجام می شود.

این مسئول از پیگیری و حل مشکل آب و برق روستاها خبرداد و افزود: توزیع آب و نان و کنسرو به صورت مستمر در بین اهالی از دیگر اقدامات انجام شده است.

 مسئول کمیته رسانه قرارگاه بازسازی سپاه استان زنجان در کرمانشاه  با اشاره به استقرار آشپزخانه به منظور پخت و توزیع 2000 پرس غذای گرم به صورت روزانه در بین اهالی،گفت:خدمات رسانی لازم به مناطق زلزله زده انجام می شود.

سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ضمن خدمات رسانی به مردم برای کودکان و نوجوانان این مناطق نیز برنامه های ویژه ای را برگزار می کند.

فعالیت های فرهنگی آموزشی کودکان و نوجوانان در روستای عسگرخانی سرپل ذهاب با حضور گروه جهادی قرارگاه امام رضا(ع) انجام شد.

همچنین کانکس ها در روستای عسگرخانی سرپل ذهاب توسط گروه های جهادی شهدای خدابنده با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیاء ساخته و نصب شد.

گفتنی است،قرارگاه جهادی معبری به آسمان در روستای زلزله زده کلاشی عبدالقادر سرپل ذهاب حضور یافته و خدمات رسانی لازم را انجام می دهد.

توزیع اقلام دارویی توسط بسیج سازندگی استان زنجان در بین زلزله زدگان سرپل ذهاب از دیگر اقدامات سپاه استان زنجان در این مناطق محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر