logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۴۹۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی شهر زنجان؛

نمایشگاه خوشنویسی "حدیث عشق" افتتاح شد/ عکاس زنجانی مقام نخست جشنواره ایران من را کسب کرد

نمایشگاه-خوشنویسی-"حدیث-عشق"-افتتاح-شد-عکاس-زنجانی-مقام-نخست-جشنواره-ایران-من-را-کسب-کرد

نمایشگاه خوشنویسی "حدیث عشق" با حضور ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; نمایشگاه خوشنویسی "حدیث عشق" با حضور ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) افتتاح شد.

مقدم به همراه معاون امور هنری و سینمایی اداره کل، پس از این افتتاح از نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه خوشنویسی "حدیث عشق"، میزبان  آثار خوشنویسی احمد میرزایی به مدت یک هفته بوده و علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از آن بازدید کنند.

نمایشگاه تا پنجشنبه ٢٣ آذرماه دایر بوده و از ساعت ٩ صبح تا ١٢ و ٣٠ ظهر و ١٥ و ٣٠ بعد از ظهر تا ١٩ و ٣٠ دقیقه عصر در نگارخانه هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان  پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

 

*عکاس زنجانی مقام نخست جشنواره ایران من را کسب کرد

سیده نیلوفر محمودیان، عکاس زنجانی، مقام نخست و تندیس طلایی نخستین جشنواره ملی "ایران من" را در بخش عکس کسب کرد.

جشنواره برنامه‌سازی «ایران من» با هدف شناخت و آشنایی مخاطب با مولفه‌های اقتدار ملی، تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی و اقتدار ایران، شناسایی نیروهای مستعد در حوزه برنامه‌سازی، ترسیم نگاهی واقع‌بینانه از نیازهای مخاطب ایرانی و تعمیق شناخت مخاطب از رسانه برگزار شد.

یکی از مباحث این جشنواره بحث جایگاه مخاطب در فضای برنامه‌سازی بود که در سه بخش موضوع بخش اصلی مسابقه، موضوع ایران مقتدر، بخش ویژه آن، اقتصاد مقاومتی و بخش سوم بخش آزاد برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که در تالار اندیشه حوزه هنری تهران و با حضور جمع کثیری از هنرمندان مطرح ایران و مسؤولان برگزار شد، برگزیدگان هر بخش اعلام و با تندیس طلایی، لوح سپاس و نشان رادیو ایران تجلیل شدند.

طبق گفته دبیر جشنواره "ایران من"  در دوره نخست این جشنواره بیش از ۵ هزار اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره به دبیر خانه ارسال شده است.

در این بین سیده نیلوفر محمودیان از زنجان حائز رتبه نخست در بخش عکس شد و تندیس طلایی را از آن خود کرد.

 گفتنی است، محمودیان پیش از این نیز حائز رتبه برتر "جشنواره ملی عکس ماسار" شد.

 سیده نیلوفر محمودیان فارغ‌التحصیل رشته ارتباط تصویری بوده و تا کنون در بیش از ۲۵ جشنواره ملی و بین‌المللی خوش درخشیده است.

 

*تمدید زمان اجرای طرح پاییزه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تمدید زمان اجرای طرح پاییزه کتاب در این استان تا دوم دی‌ماه خبر داد.

ناصر مقدم، با اشاره به اینکه این طرح از دوم تا ٢٢ آذرماه همزمان با چهارمین دوره کتابگردی آغاز شده است، اظهار داشت: در مراکز استان‌هایی که کتابفروشی‌های آنها کم است، این مهلت تا دوم دی‌ماه تمدید شد.

 وی تعداد کتاب‌فروشی‌هایی که در استان زنجان عضو طرح پاییزه کتاب شده‌اند را هفت واحد عنوان کرده و ادامه داد: مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب در ١١ استان از جمله زنجان با هدف توجه به کتابفروشی‌های مناطق کم برخوردار، مرزی و دور از مرکز تا دوم دی ماه تمدید شده است.

مقدم تخفیف عرضه کتاب در طرح پاییزه کتاب را بین ٢٠ تا ٢٥ درصد اعلام کرده و ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو خریداری کنند.

گفتنی است؛ طرح «پاییزه کتاب» با شعار «هر ورقش دفتری است... » از دوم آذرماه آغاز به کار کرده و با گذشت دو هفته از اجرای طرح «پاییزه کتاب» که با مشارکت ٨٢٥ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است، بیش از ٤٣٨ هزار نسخه کتاب از سوی ١٨٦ هزار نفر خریداری شده است.

 مراکز استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، لرستان و سمنان در لیست تمدید طرح پاییزه کتاب قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر