logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۹۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دادگستری استان زنجان:

استفاده از سامانه‌های الکترونیکی هزینه‌های دستگاه قضا را کاهش داده است

استفاده-از-سامانه‌های-الکترونیکی-هزینه‌های-دستگاه-قضا-را-کاهش-داده-است

معاون دادگستری استان زنجان با اشاره به افزایش ابلاغ‌های الکترونیکی در استان گفت: استفاده از سامانه‌های الکترونیکی هزینه‌های دستگاه قضا را کاهش داده است.

به گزارش موج رسا; مهدی خسروی امروز در جلسه شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه ابلاغ پل ارتباطی بین نهاد قضایی با مخاطبان است، اظهار کرد: با گسترش استفاده از سامانه ثبت نام و ابلاغ الکترونیکی راه سخت گذشته را آسان و شفاف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه درصدی از نارضایتی‌های مردم به خاطر ابلاغ‌های دستی بوده است، به ماده 11 آیین‌نامه «نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی» اشاره کرد و افزود: در این ماده آمده است که اشخاص ذی سمت یا مرتبط از قبیل متهم، خوانده، وثیقه گذار، کفیل، شاهد و داور موظف اند نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت حساب کاربری اقدام کنند. واحدهای قضایی قبل از هرگونه اقدام قضایی، باید ایشان را برای ثبت‌نام به دفاتر خدمات قضایی دلالت کنند و در صورت فوریت رأساً نسبت به ثبت نام آنان اقدام نمایند.

معاون دادگستری استان زنجان با اشاره به آمار ابلاغ‌های الکترونیک در استان گفت: امسال تا پایان مرداد ماه آمار پایینی داشتیم اما بعدها این آمار چند برابر شده است به طوری که در خدابنده از 17 درصد به 29 درصد رسیده‌ایم.

وی بیان اینکه در استان زنجان میانگین ابلاغ‌های الکترونیکی در آذر ماه به 36 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: آمار ابلاغ‌های الکترونیکی رو به افزایش بوده که امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد افزایش بیش از پیش آن باشیم.

خسروی با اشاره اینکه سال گذشته 140 هزار پرونده قضایی در استان تشکیل شد، عنوان کرد: 840 هزار برگ ابلاغیه و احضاریه صادر شده که این میزان برای دستگاه قضا هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: اینکه سال گذشته 40 میلیارد تومان در هزینه‌های قوه قضاییه صرفه جویی شده نشان دهنده مزایای فروان استفاده از سامانه الکترونیکی است.

معاون دادگستری استان زنجان با بیان اینکه باید قدمهای بلندی در راستای گسترش استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی و ثنا برداشته شود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در دادگستری استان وجود دارد می‌توان درصد استفاده از این سامانه را به میزان قابل قبول افزایش داد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر