logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۴۹۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

بسیاری از واحد‌های صنفی در زنجان گوشت قرمز را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کنند

بسیاری-از-واحد‌های-صنفی-در-زنجان-گوشت-قرمز-را-بالاتر-از-قیمت-مصوب-عرضه-می‌کنند

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان گفت: بسیاری از واحد‌های صنفی در زنجان گوشت قرمز گوسفندی را بالاتر از قیمت مصوب شده عرضه می‌کنند.

به گزارش موج رسا; سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان امروز با حضور استاندار زنجان تشکیل شد و مصوبه این جلسه طرح تصویب آنالیز قیمت گوشت قرمز، گزارشی از ایجاد مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش محصولات تولیدی افراد تحت پوشش از جمله معلولین و زنان بی‌سرپرست خانوار و بررسی مشکلات مالیاتی اتحادیه، مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان و تعیین نرخ سود خرده فروشی واحد‌های صنفی بود.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه دو سالی است که  افزایش قیمت وجود ندارد اظهار کرد: یکی از مشکلات تعیین قیمت گوشت قرمز این بود که به نحوی اتفاق نظری روی افزایش قیمت گوشت مصرفی وجود نداشت که در جلسات کمسیون ستاد تنظیم بازار مقرر شد که سازمان جهاد کشاورزی فرمولی را برای تعیین قیمت گوشت طراحی کند.

وی با اشاره به اینکه دو سه سالی است که افزایش قیمت گوشت قرمز صورت نگرفته است افزود: با قیمت‌های قبلی نیز فروش انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان بیان کرد: باید فرمولی که طراحی شده مورد بررسی قرار گیرد و به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد تا بر مبنای آن قیمت حال حاضر گوشت مشخص شده و واحد‌های صنفی که قیمت گوشت را بیشتر از قیمت میزان مصوب شده عرضه کنند پرونده‌های تعزیراتی تشکیل داده میشود.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت گوشت غیرمصوب در استان زنجان بالا است گفت: قیمت مصوب گوشت در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

فغفوری افزود: چون قیمت گذاری جدید انجام نشده و واحد‌ها با قیمت بالاتر از قیمت مصوب شده در بازار مصرف عرضه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم امروز هر چه سریعتر قیمت گوشت را با استفاده از فرمول طراحی شده مشخص کنیم با واحد‌های صنفی که بالاتر از قیمت مصوب شده گوشت عرضه می کنند برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان افزود: در فرمولی طراحی شده همه آیتم‌هایی که در قیمت گوشت تاثیر دارند مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این فرمول آماده شده و می‌توانیم در صورت تصویب آن قیمت نهایی را برای گوشت قرمز تعیین کنیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر