logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۹۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

شوراها از اِعمال سلیقه شخصی در تصمیمات عمرانی شهرها و روستاها بپرهیزند

شوراها-از-اِعمال-سلیقه-شخصی-در-تصمیمات-عمرانی-شهرها-و-روستاها-بپرهیزند

استاندار زنجان، تسریع در روند تصمیم گیری ها و اجرای پروژه های عمرانی شهرها و روستاهای استان را یکی از وظایف مهم اعضای شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: اعضای شورا از هرگونه ایجاد تعلل و مانع و اِعمال سلائق شخصی و جناحی در روند تصمیمات عمرانی شهرها و روستاها، بپرهیزند.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در نخستین جلسه شورای اسلامی استان زنجان، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را رابطین و حلقه واسط میان افکار عمومی و مسئولان دانست و اظهار کرد: منتخبین شوراها چنانچه در جایگاه حقوقی خود به وظایف محوله قانونی به درستی عمل نمایند، می توانند رابطین خوبی میان مردم و مسئولین در جامعه باشند.

وی از نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های استان خواست تا با جلوگیری از افزایش نیروی انسانی مازاد در شهرداریها و مجموعه‌های اداری استان، از افزایش هزینه‌های غیر متعارف در نظام اداری جلوگیری کنند.

استاندار زنجان افزود: تحمیل نیروی انسانی جدید به نظام اداری، هزینه های اداره کشور را افزایش می‌دهد و سبب کاهش بودجه به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه استان و کشور می‌شود.

مقام عالی اجرایی استان، با اشاره به نقش شوراهای اسلامی در نظارت بر حُسن اجرای مصوبات در شهرها و روستاهای استان، ادامه داد: قانونگذار، برای شورای استان، اعتبار و جایگاه ویژه ای قائل شده است؛ به گونه‌ای که رئیس این شورا، عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهد بود و می‌تواند با انتقال نظرات اعضای شورا در نظام برنامه ریزی استان دخیل باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان با رای مستقیم مردم به عنوان نمایندگان آنها انتخاب می‌شوند و باید به تعهدات و سوگند خود پایبند باشند، خاطرنشان کرد: این سوگند به منزله سوگند در پیشگاه خداوند است و برای رعایت امانت و حفظ حقوق مردم و بیت المال که باید از سوی اعضای شورا مورد توجه جدی قرار گیرد، باید متعهد شوند که صادقانه در مسائل مربوط به مردم و جامعه، رفتار نمایند.

درویش امیری با اشاره به اینکه تاکنون 5 دوره از استقرار نظام شورایی در مدیریت شهرها و روستاهای کشور گذشته و با تصویب و اصلاح قوانین، هم اکنون قانون جامع و کاملی در اختیار شوراهای استان ها قرار دارد، تاکید کرد: با ضوابط مشخص شده، اکنون شوراها باید گام های بلندی در جهت ارتقاء جایگاه شورا و انجام وظایف نظارتی این نهاد مشورتی در کشور بردارند و با جلب اعتماد مدیریت کشور، این اطمینان خاطر را برای حاکمیت و مردم ایجاد کنند که با واگذاری وظایف بیشتر به نظام شورایی، می توان در راستای اجرای وظایف نظام اداری کشور، تسهیل و تسریع صورت بگیرد.

وی انتخاب نمایندگان شوراهای استان در شورای عالی کشور را به منزله انتخاب افرادی توانمند و به عنوان زبان گویای شوراهای استان دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش تعامل و همراهی شوراهای منتخب در شهرها و روستاهای کشور، گام های موثری در راستای توسعه و آبادانی کشور برداشته شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر