logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۹۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد:

کمک 1230 میلیارد تومانی خیران به نیازمندان/ خیران بزرگ‌ترین ثروت کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی هستند

کمک-1230-میلیارد-تومانی-خیران-به-نیازمندان-خیران-بزرگ‌ترین-ثروت-کمیته-امداد-در-حوزه-محرومیت‌زدایی-هستند

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد از کمک 1230 میلیارد تومانی خیران به نیازمندان  خبر داد.

به گزارش موج رسا; علی‌محمد ذوالفقاری در همایش تجلیل از حامیان طرح‌های اکرام ومحسنین در استان زنجان با اشاره به اینکه کمیته امداد محل رجوع نیازمندان است، گفت: ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه به‌منظور تأمین منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف کمیته امداد و نهادینه شدن فرهنگ کمک به همنوعان از رویکردهای این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

وی بیان کرد: مناسبت‌های مختلف در طول سال ازجمله جشن‌های عاطفه‌ها و نیکوکاری درکنار استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه خدمت‌رسانی به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد باهدف مشق مهربانی و نیکوکاری در جامعه برگزار می‌شود تا نسل جوان، نوجوان و نونهال جامعه نیز درس خیرخواهی و نیکوکاری را تمرین کرده و یاد بگیرند.

ذوالفقاری بابیان اینکه کار خیر و انفاق رابطه‌ای دوطرفه است که هم خیر و هم نیازمند از ثمرات و آثار آن بهره‌مند‌ می شوند، ادامه داد: خیری ماندگارترین صفت برای انسان است و لذت کمک به یتیم و همنوع بیشتر از بهره‌ای است که نیازمند از آن می‌برد چراکه کمک کردن به دیگران مایه آرامش روحی و روانی فرد کمک‌کننده را فراهم می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد این است که همه مردم در حوزه محرومیت‌زدایی دغدغه داشته باشند و هر قشر، صنف و خانواده فقرای مجموعه خود را پوشش دهند، گفت: مشارکت خیران در برنامه‌های فقرزدایی و کمک به نیازمندان مطابق با توانایی‌ها افراد خیر از رویکردهای دیگر حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد است.

وی تعامل با مؤسسات خیریه را به‌منظور هم‌افزایی در ارائه خدمت به نیازمندان جامعه را از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با تعامل مؤثر و هماهنگ با مؤسسات خیریه گفتمان واحدی در حوزه محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از طریق هم‌افزایی کمیته امداد و مؤسسات خیریه فراهم‌شده و پیام واحدی در حوزه کمک به نیازمندان از طرف این نهاد و مؤسسات خیریه به مردم داده شود.

ذوالفقاری اعتمادسازی را یکی از شاخص‌های مهم فعالیتی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی و سایر بخش‌ها اعلام کرد و گفت: خیران بزرگ‌ترین ثروت کمیته امداد و شرکای این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی محسوب می‌شوند و تلاش این نهاد در این است با تبدیل مشارکت خیران در برنامه‌های کمیته امداد به خدمت ماندگار و اثربخش به نیازمندان اعتماد خیران افزایش یابد.

وی ادامه داد: جابه‌جایی ساختمان کمیته امداد، شفافیت در خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و صریح فعالیت‌های کمیته امداد و ایمن‌سازی صندوق‌های صدقات در اعتمادسازی که مسیر راهبردی کمیته امداد در بخش‌های مختلف بوده، انجام‌شده است.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه امسال خیران بیش از هزار و 230 میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف به نیازمندان کمک کرده‌اند، اظهار کرد: از مجموع کمک خیران به نیازمندان از طریق کمیته امداد در هشت‌ماهه امسال، 90 میلیارد تومان برای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و هزار و 140 میلیارد تومان نیز برای کمک به نیازمندان بوده است.

وی به همکاری 10 میلیون خیر در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، صدقات، زکات و مناسبت‌های خاص ازجمله جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها، برنامه‌های ماه رمضان با کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد: کمک‌های خیران در بخش‌های مختلف صد درصد برای نیازمندان و جامعه هدف کمیته امداد هزینه می‌شود.

ذوالفقاری توسعه مشارکت الکترونیکی خیران در برنامه‌های کمیته امداد را از راهبردهای اصلی این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای افزایش مشارکت غیرحضوری و الکترونیکی خیران در برنامه‌های کمیته امداد ازجمله دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در سراسر کشور، سامانه‌های پرداخت غیرحضوری از طریق تلفن همراه و نرم‌افزارهای متعدد فراهم‌شده و تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه 80 درصد از مشارکت نقدی خیران در برنامه‌های کمیته امداد الکترونیکی شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر