logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۸۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کیفیت آب شرب زنجان روزانه رصد می‌شود/ شبکه فاضلاب زنجان در بیش از 50 درصد سطح شهر انجام شده است

کیفیت-آب-شرب-زنجان-روزانه-رصد-می‌شود-شبکه-فاضلاب-زنجان-در-بیش-از-50-درصد-سطح-شهر-انجام-شده-است

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به وضعیت آب شرب استان زنجان گفت: هر روز کیفیت آب شرب استان زنجان رصد می‌شود.

به گزارش موج رسا; علیرضا جزء قاسمی در دیدار با فرماندار زنجان با اشاره به پروژه آب فاضلاب شهری زنجان اظهار کرد: شبکه فاضلاب شهر زنجان تاکنون در بیش از 50 درصد از سطح شهر اجرا شده و در حال حاضر 30 درصد از مردم زنجان از خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه اجرای کامل شبکه فاضلاب در شهر زنجان 3 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد گفت: با ردیف‌های اعتباری موجود اجرای کامل این پروژه امکان پذیر نبوده و همچنین در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی را بکار گرفته‌ایم.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه تصفیه خانه فاضلاب در شهر زنجان را نیز یک هزار و100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه ظرف 3 سال از ظرفیت 125 هزار نفر کنونی به ظرفیت اسمی 410 هزار نفر خواهد رسید.

وی به اجرای 10 کیلومتر شبکه فاضلاب در سال جاری در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: سالانه 15 هزار اشتراک به آمار مشترکین زنجانی در این زمینه افزوده می شود که طی یک برنامه مدوّن 7 ساله تمام سطح شهر زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

جزء قاسمی گفت: هر لیتر آب شرب با هزینه ای بالغ بر یک هزار تومان تولید و با مبلغ 400 تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که شرکت آبفا با زیان انباشته در خصوص قیمت آب مواجه است افزود: زیان‌دهی شرکت آب و فاضلاب می‌شود نگهداری سرمایه‌های شرکت با مشکل مواجه شده و در دراز مدت خسارت‌های زیان باری را بر تاسیسات و دارایی‌های شرکت وارد کند.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به رصد روزانه کیفیت آب شرب شهروندان زنجانی، آزمایشگاه آب زنجان را جزو آزمایشگاه‌های برتر کشور اعلام کرد و افزود: این آزمایشگاه امسال موفق به کسب گواهی ISO 17025  شده و در سال جاری آزمایشگاه نمونه کشوری شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر