logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۴۸۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس پليس پيشگيري ناجا:

سهم استان زنجان در وقوع جرايم بسيارناچيز است/ تامین امنیت با تکیه بر تلاش همگانی و کمک مردم حاصل می‌شود

سهم-استان-زنجان-در-وقوع-جرايم-بسيارناچيز-است-تامین-امنیت-با-تکیه-بر-تلاش-همگانی-و-کمک-مردم-حاصل-می‌شود

رئيس پليس پيشگيري ناجا به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما میزان امنیت ملی در جامعه به میزان مشارکت مردم بستگی دارد.

به گزارش موج رسا;  سردار محمد شرفی در همایش روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه های استان زنجان با تاكيد بر اينكه ما به سبب اتحاد و وحدتمان در جمهوري اسلامي صدها بار بايد شكرگزار باشيم اظهار كرد: مسئولان و فرماندهان هر سازماني معمولا چهار دغدغه دارند اول اينكه آيا اين سازمان به حيات خود ادامه مي دهد يا در مسير نزول است و دوم آيا سازمان به مسئوليت اجتماعي خود عمل مي‌كند يا خير، سوم آيا صداي اين سازمان در محيط پيراموني شنيده مي‌شود يا نه و چهارم اينكه آيا از ظرفيت هوشمندي معنوي منابع انساني استفاده بهينه انجام مي‌گيرد يا خير.

وي بيان کرد: علما براي امنيت داخلي و عيني پنج شاخص را لحاظ مي‌كنند كه عبارتند از كميت و نرخ آسيب‌هاي اجتماعي‌، نرخ جرائم‌، آشفتگي‌ها و آنومي اجتماعي‌، ميزان اقتدار پليس جامعه و ميزان تعامل بين سازمان‌ها و دستگاه‌ها در جهت هم افزايي در راستاي توليد و حفظ امنيت است.

رئيس پليس پيشگيري ناجا تصريح كرد: بر اساس گزارشي كه سردار آزادي فرمانده انتظامي استان زنجان ارائه كردند در استان زنجان سرقت مسلحانه، آدم ربايي و جرايم خشن صفر بوده كه نشان مي‌دهد پليس از اقتدار لازم برخوردار است.

وی به كاهش 21 درصدي سرقت منزل‌، 13 درصدي سرقت از مغازه‌، 33 درصدي سرقت موتور سيكلت و چهار درصدي سرقت احشام در سال جاري در استان زنجان اشاره کرد و افزود: اين مولفه‌ها نشان از موفقيت پليس در استان زنجان دارد.

سردار شرفی در ادامه به افزايش كشف مواد مخدر در استان زنجان اشاره و خاطر نشان كرد: در كشف سوخت قاچاق 42 درصد ، در عتيقه جات 27 درصد و قرص و داروهاي غير مجاز 173 درصد رشد را شاهد هستيم كه از مجموعه تلاش هاي صورت گرفته تشكر و قدرداني مي كنم.

وی استان زنجان را از استان هاي امن كشور بیان کرد و افزود: سهم استان زنجان در وقوع جرايم بسيارناچيز و نسبت به كل كشور نيم درصد است.

رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به اينكه در حوزه 197 انتقاد، كاهش و تقدير از مجموعه انتظامي استان، افزايش داشته است بيان کرد: آن چیزی که در حوزه پلیس تعریف شده امنیت بوده که زمینه هر نوع توسعه و نوسازی در جامعه و همچنین بستر مناسب برای رشد و تعالی انسان است.

وی در ادامه به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما میزان امنیت ملی در جامعه به میزان مشارکت مردم بستگی دارد، هرچه قدر مشارکت بیشتر باشد به تبع امنیت عمومی نیز بالا خواهد بود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر