logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۴۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

اتمام طرح فاضلاب زنجان 3 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اتمام-طرح-فاضلاب-زنجان-3-هزار-میلیارد-ریال-اعتبار-نیاز-دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهر زنجان تا‌کنون 60 درصد پیشرفت دارد گفت: اتمام طرح فاضلاب شهر زنجان 3 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه طرح فاضلاب در 13 شهر استان زنجان مورد مطالعه قرار گرفته است اظهار کرد: این طرح در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، دندی، زرین آباد و روستاهای دارای اولویت در حال اجرا است.

وی بیان کرد: هم اکنون شبکه فاضلاب و جمع آوری بهداشتی آن در شهر‌های زنجان، ابهر و ماهنشان در دست بهره برداری است.

وی گفت: پروژه فاضلاب شهر زنجان از سال 76 آغاز و پس از 20 سال به دلیل تنگناهای مالی هنوز به پایان نرسیده و زمان پایان این پروژه‌ها با تخصیص اعتبارات ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: با این حال متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب در شهر زنجان هر بخش از این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است و با روند کنونی و برنامه‌ریزیهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا 7 سال آینده طرح فاضلاب در شهر زنجان پایان برسد.

جزء قاسمی با اعلام این مطلب که شبکه فاضلاب در بیش از نیمی از شهر زنجان اجرا شده است افزود: شهرک‌های بسیجیان 1و2، هنرستان، وحیدیه، سرجنگلداری، پونک، کارمندان، آزادگان، فجر، نصر، شهرک غرب، الهیه، کوی فرهنگ، کوی سعیدیه، اصغریه، صدر جهان و قسمتی از اراضی پائین کوه از جمله نقاطی هستند که شبکه فاضلاب در آنها اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان همچنین افزود: در حال حاضر مدول اول تصفیه خانه آب شهر زنجان با ظرفیت 125 هزار نفر در مدار بهره برداری بوده و حجم پساب خروجی پس از تصفیه بالغ بر 26 هزار متر مکعب در شبانه روز است.

وی از اجرای پروژه ارتقاء مدول اول و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان با اعتباری بالغ بر 1100 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی خبرداد و گفت: در حال حاضر پساب خروجی تصفیه خانه وارد چرخه محیط زیست می‌شود و در مراحل بعدی استفاده از این پساب در صنایع در اولویت قرار دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر