logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۴۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با رای هئیت داوران؛

عکاسان زنجانی در دو جشنواره متفاوت درخشیدند

عکاسان-زنجانی-در-دو-جشنواره-متفاوت-درخشیدند

پوریا بیات، موفق به دریافت جایزه نفر دوم بخش شهروندی جشنواره ملی "من و شهر، زشت و زیبا" شد و حمید رضا بازگانی عنوان برگزیده جشنواره ملی عکس ماسار را به دست آورد.

به گزارش موج رسا; پوریا بیات، عکاس زنجانی عضو انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان موفق به دریافت جایزه نفر دوم بخش شهروندی جشنواره ملی "من و شهر، زشت و زیبا" شد.

لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان با اعلام این خبر افزود: طی مراسمی، آئین تجلیل از برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه آثار منتخب جشنواره در هر دو بخش شهروندی (غیر حضوری) و ویژه (حضوری) برگزار شد و در این مراسم از پویا بیات نیز تقدیر به عمل آمد.

وی در خصوص این جشنواره گفت: دومین جشنواره ملی عکس "من و شهر، زشت و زیبا" از اول شهریور ماه سال جاری با اعلام فراخوان عمومی به طور رسمی آغاز به کار کرد و پس از ١٠ روز برگزاری نمایشگاه آثار منتخب به کار خود پایان خواهد داد.

بیگلی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره ادامه داد: در بخش شهروندی (غیر حضوری) ٢١٢ عکاس در یک مرحله ١٧٤٥ اثر به دبیرخانه ارسال کردند که از این تعداد ٣٥ اثر به انتخاب هیئت داوران جشنواره به نمایشگاه راه یافتند و هم زمان نیز ١٧٦ نفر با ارسال رزومه و نمونه آثار خود به دبیرخانه براساس فراخوان، تقاضای شرکت در بخش ویژه (حضوری) را داشتند.

 در بخش ویژه ٣٠ نفر از عکاسان متقاضی به انتخاب کمیته ارزیابی و انتخاب به این بخش دعوت و  با همراهی ٩٨ عکاس اراکی در مدت ٣ روز در شهر اراک عکاسی کردند و ماحصل این حضور تحویل ٧٣٣ عکس از عکاسان بومی و ٢٩٣ عکس از عکاسان مدعو به دبیرخانه بود که به انتخاب هیئت داوران جشنواره تعداد ٢١ اثر نیز در این بخش به نمایشگاه راه یافتند و در مجموع از ١٢ نفر نیز به شرح ذیل تقدیر به عمل آمد.

وی ادامه داد: در بخش شهروندی (غیرحضوری)، احسان جزینی از اصفهان اول شده و پویا بیات از زنجان با دریافت لوح افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی ١٥ میلیون ریالی مقام دوم را کسب کرد. جایزه مقام سوم نیز به امین برنجکار از شیراز اهدا شد.

 

*کسب عنوان برگزیده توسط عکاس زنجانی در جشنواره ملی عکس ماسار

همچنین جشنواره ملی عکس «ماسار» با معرفی برگزیدگان خود در سه بخش طبیعت، نوروز و میراث تاریخی به کار خود پایان داد و عکاس زنجانی، عنوان برگزیده بخش میراث تاریخی را از آن خود کرد.

حمیدرضا بازرگانی، هنرمند عکاس زنجانی همراه با  مهدی زارع اصل و حامد دریایی موفق به دریافت عنوان برگزیده این بخش شد.

اولین جشنواره ملی عکس «ماسار» به همت کانون دانشجویی دایره آبی و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و با شرکت بیش از ۳۵۰۰ قطعه عکس با موضوعات طبیعت، محیط زیست، میراث فرهنگی و آیین نوروز به دبیری مسعود مکاری، در دانشگاه تهران برگزار شد و مجتبی آقایی، سیف الله صمدیان و هدیه تهرانی اعضای کمیته داوری این جشنواره بودند.

در آیین اختتامیه این جشنواره، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کرد دوره نخست این جشنواره از سطح کیفی بالایی برخوردار بود.

وی حضور گسترده و چشم‌گیر هنرمندان عکاس را یکی از دلایل اعتبار نخستین جشنواره ملی عکس ماسار دانست.

 بنا به گزارش دبیرخانه ۹۲۰ عکاس از ۴۲۰ شهرستان بیش از ۳۵۲۷ اثر برای شرکت در جشنواره ارسال کرده بودند.

گفتنی است، حمیدرضا بازرگانی در کارنامه هنری خود سوابقی از جمله طراحی، ایده‌پردازی و تاسیس چند جشنواره عکاسی، جایزه عکس و همایش تخصصی عکاسی دارد. وی هم‌اکنون به عنوان مدرس عکاسی در استان زنجان فعالیت می‌کند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر