logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۴۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد

افزایش 6.5 برابری تعداد قلمزنان استان زنجان/ ایجاد زمینه اشتغال 1200 نفر در دو ناحیه کارگاهی زنجان

افزایش-6.5-برابری-تعداد-قلمزنان-استان-زنجان-ایجاد-زمینه-اشتغال-1200-نفر-در-دو-ناحیه-کارگاهی-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از افزایش 6.5 برابری هنرمندان قلم زنی استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر 72 نفر قلم زن در استان داریم.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در شانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: تدوین بسته حمایت از کارگاه های صنایع دستی و گردشگری از برنامه های اقتصاد مقاومتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت های جدید هتلینگ از دیگر برنامه های این اداره کل است، افزود: چهار کارگاه صنایع دستی نیز در استان زنجان در راستای عمل به تحقق اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یک هتل تعهد داشتیم که دو هتل افتتاح شده است.

رحمتی با بیان اینکه در سال جاری حمایت از کارگاه های بزرگ چهار تعهد داریم که دو مورد افتتاح شده است،خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی برند سازی، حکاکی و قلم زنی، شیوه های نوین فروش، نمایشگاه های ملی و بازارچه های صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال های 88 و 89 تنها 19 نفر در این حوزه شاغل بودند، افزود: در حال حاضر بیش از 750 نفر در این حوزه فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این تعداد کارگاه مس در استان زنجان زمینه اشتغال یک هزار و 700 نفر را فراهم کرده است، ادامه داد: مس زنجان امروز برند سازی شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: حکاکی و قلم زنی از هنرهای معروف زنجان است که در سال 92 تنها 11 نفر قلم زن داشتیم که امروز با افزایش 6.5 برابری 72 نفر قلم زن در استان داریم.

وی با بیان اینکه ضریح امامین عسکریین از سوی هنرمندان زنجانی قلمزنی شده است، افزود: مینا کاری از هنرهای فراموش شده بود اما در حال حاضر 133 نفر آموزش دیده و 80 نفر در حال تولید در این زمینه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: در زمینه شیوه های نوین فروش نیز این اداره کل اقدام کرده و 16 وب سایت را در این زمینه راه اندازی کرده است.

رحمتی افزود: چند روستا به عنوان هدف صنایع دستی در استان انتخاب شده است که در بازه زمانی سال 92 تا 96 این اداره کل برای 685 کارگاه روستایی پروانه تولید صادر کرده است.

وی گفت: در حال حاضر در روستای اندآباد 29 کارگاه چاقو فعالیت می کند که برای دو روستا نیز این طرح اجرایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان میزان فروش فروشگاه های صنایع دستی را مطلوب دانست و گفت: در سال جاری 389 فروشگاه صنایع دستی در استان فعالیت دارند در حالی که در سال 92،138 فروشگاه بود.

رحمتی بیان داشت: بازارچه صنایع دستی رختشویخانه زنجان با 22 غرفه و شش کارگاه طراحی و اجرا شده است و از موفق ترین بازارچه های استان زنجان است.

وی گفت: ناحیه های کارگاهی صنایع دستی ظریفان و نیکان نیز در حال پیگیری است و در ظریفان کارهای زیرساختی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه زمینه اشتغال 412 نفر در ظریفان و 600 نفر در نیکان فراهم می شود،افزود: تلاش می شود این کارگاه در سریعترین زمان به بهره برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در سال 91 حدود 965 نفر از گنبد سلطانیه بازدید کردند، افزود: این میزان در حال حاضر به بیش از 6 هزار نفر رسیده است.

رحمتی افزود: برای پنج سال آینده 5 هزار تخت در زمینه هتل در استان زنجان مورد نیاز است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر