logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۸۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تبلیغات اسلامی استان زنجان:

وحدت سلاح ملت‌ها در مواجهه با ابرقدرت‌ها است/ضرورت تمرکز مسلمانان بر دشمن مشترک

وحدت-سلاح-ملت‌ها-در-مواجهه-با-ابرقدرت‌ها-است-ضرورت-تمرکز-مسلمانان-بر-دشمن-مشترک

معاون فرهنگی پژوهشی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان: اتحاد و یکپارچگی، سلاح مهم ملت‌ها در مواجهه با ابرقدرت‌ها و تفرقه است.

حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: وحدت پیام قرآنی و تفرقه و اختلاف افکنی نماد بارز کفر و استعماراست.

وی با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی، سلاح مهم ملت‌ها در مواجهه با ابرقدرت‌ها و تفرقه است،خاطرنشان کرد:عقل و نقل اقتضا می‌کند که امت اسلامی با تمام سلایق وعلایق و فرق آن با هم متحد باشند.

این مسئول بیان داشت: در واقع، دوره حاضر؛ دوره عمل به اصول گوناگون قرآنی از جمله اصل کرامت انسانی، اصل تالیف قلوب و اخوت، اصل تقوا و تشریک مساعی، اصل تاکید بر محوریت مشترک قرآن و سنت نبوی، اصل امر به معروف ونهی از منکر و اصل تمرکز بر دشمنان مشترک محسوب می شود.

معاون فرهنگی پژوهشی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امروز همه دشمنان یک رشته مطالعات هدفدار و راهبردی و اجرایی را با افقی معین برای ضربه زدن به کیان و تمامیت امت اسلامی و وحدت آن آغازکرده اند، خاطرنشان کرد: با بررسی دیرینه تفرقه و اختلاف در طی قرون متمادی به ‌ویژه نقش آن در چند سال اخیر پس از موج بیداری اسلامی و منحرف کردن این جریان مقدس، درمی یابیم که دشمنان اسلام با داشتن راهبردها و اهداف معین، بخش عظیمی از توان و استعدادهای امت اسلامی را گرفته و آن را صرف ایجاد درگیری های داخلی میان امت اسلامی به‌کار بردند.

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا ضمن غارت ثروت ها و انحراف اذهان امت اسلامی از اصل دشمن مشترک، امنیت متحدان و دست نشانده های خویش را تضمین کنند.
وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی که موهبت الهی بوده و به مکان و مرز و زمان خاصی محدود نمی شود، افزود: بیداری اسلامی در واقع تحولی برای بازخوانی وضع فعلی و اجرایی کردن قوانین اسلامی و حاکمیت آن بر حاکمان وقت و ملت برپا کردن مجدد مجد وعظمت امت اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: این بیداری می تواند در حاکمیت اقتدا به سنت نبی مکرم اسلام و ائمّه اطهار (ع) در استقرار مدلی انسان سازکند و حوزه های مدیریت، تربیت، قضاوت،سیاست و اقتصاد گرفته تا ارائه سبک خاص از زندگی اسلامی را شامل شود.

معاون فرهنگی پژوهشی آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: بیداری ای که در تضاد با حاکمیت دین و یا شعار جدایی آن از سیاست و یا حاکمیت مستکبر بر مستضعف باشد؛ مذموم و نکوهیده و عملا کاری عبث بوده و قبل از اینکه منافع امت اسلامی را تامین کند در راستای اهداف و منافع دشمنان اسلام حرکت می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر