logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۴۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در یکشنبه های فرهنگی زنجان اتفاق می افتد؛

یکشنبه های تئاتر زنجان میزبان " پچ پچه‌های پشت خط نبرد " /پنج فیلم کوتاه در پاتوق فیلم زنجان اکران می شود

یکشنبه-های-تئاتر-زنجان-میزبان-"-پچ-پچه‌های-پشت-خط-نبرد-"-پنج-فیلم-کوتاه-در-پاتوق-فیلم-زنجان-اکران-می-شود

فردا،یکشنبه های تئاتر زنجان میزبان " پچ پچه‌های پشت خط نبرد " می شود.

به گزارش موج رسا; یکشنبه های تئاتر این هفته در زنجان میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر برای اکران فیلم اجرای نمایش " پچ پچه‌های پشت خط نبرد " است.

حسین نجفی، رئیس انجمن نمایش زنجان با اعلام این خبر افزود: جلسه چهارم یکشنبه‌های تئاتر به این نمایش اختصاص یافته که ١٦٠ دقیقه بوده و شرکت برای عموم در آن آزاد و رایگان خواهد بود.

وی زمان شروع برنامه را ساعت ١٨ عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه هر هفته در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود.

وی درباره نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: نویسندگی این اثر بر عهده علیرضا نادری بوده و کارگردان آن نیز اشکان خیل‌نژاد است.

در این نمایش محمد اشکان‌فر، حمید رحیمی، مهدی فریضه، سینا بالاهنگ، امیر احمد قزوینی، محمدهادی عطایی، کیوان ساکت‌اف و نوید محمدزاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نمایش پچ پچه‌های پشت خط نبرد بازسازی خاطره‌ای از یک دسته پیاده در رمضان ٦١ است، که در آن آتش‌بس موقت، شب‌های دراز تابستانی خوزستان را به بحث، شوخی و مجادله مردان دهه ٦٠ تبدیل کرده، اما این آتش‌بس موقت است و جنگ دوباره آغاز می‌شود.

 

*اکران پنج فیلم کوتاه در زنجان

لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان در معرفی این فیلم‌ها اظهار داشت: فیلم "تصویر بزرگتر" به کارگردانی "دیزی جاکوبز"، فیلم " B+ " به کارگردانی "نظیر میرزایی"، فیلم "چرخه" به کارگردانی  "محمد بخشی"، فیلم "چشم آبی" به کارگردانی "امیر مسعود سهیلی" و فیلم " تمام چیزهایی که جایشان خالی است" نوشته "کاوه قهرمان" در جلسه این هفته پاتوق فیلم کوتاه به روی پرده می‌رود.

وی محل نمایش این فیلم‌ها را دفتر انجمن سینمای جوان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) دانسته و افزود: برنامه راس ساعت ١٦ و ٣٠ دقیقه عصر یکشنبه، ١٢ آذر آغاز می‌شود.

«تصویر بزرگتر» به کارگردانی دیزی جاکوبز محصول کشور انگلستان بوده و در بخش مسابقه بین‌الملل سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت و به فهرست نامزدهای نهایی اسکار بهترین انیمیشن کوتاه ٢٠١٤ راه یافت.

فیلم " B+ " تلاش می‌کند تا پرتره‌ای تأثیرگذار از زندگی و مرگ یک بیمار مبتلا به تالاسمی را نمایش دهد. قهرمان این فیلم بیماری است که با سهل‌انگاری و یا اغماض والدینش باید تا پایان عمر با هیولای خون‌خواری به نام تالاسمی مبارزه کند. تأکید بر جایگاه خون در زندگی این بیمار و نقش این عنصر در فضاسازی و در شکل‌گیری داستان و پایان آن، کارکردی مفهومی و ساختاری به خون داده و به نوعی در شخصیت‌پردازی نیز تعیین‌کننده است.

فیلم کوتاه «چشم آبی» اقتباسی است از داستان مصور «پسرک چشم آّبی» نوشته دکتر جواد مجابی و نقاشی فرشید مثقالی، داستان پسر بچه‌ای است که دنیا را آبی می‌بیند. این فیلم کوتاه به زبانی ساده باورهای غلط را نقد می‌کند.

فیلم " تمام چیزهایی که جایشان خالی است" درباره سفر ذهنی یک دختر بچه‌ با همراهی خواهرش و همسفر شدن در یک ابرشهر چون تهران است و در نهایت رسیدن به مزار شهدای گمنام

 

*نقد و بررسی کتاب "سیذارتا" در یکشنبه های زنجان

برنامه "هر هفته یک کتاب" انجمن ادبی اشراق زنجان، یکشنبه این هفته به نقد و بررسی کتاب "سیذارتا" نوشته هرمان هسته اختصاص یافت.

علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر این انجمن با اشاره به زمان برگزاری این جلسه گفت: یکشنبه، دوازدهم آذرماه از ساعت ٥ تا ٧ عصر این جلسه در طبقه دوم فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

به گفته وی، نقد کتاب " سیذرتا " در پانزدهمین هفته از جلسات نقد کتاب توسط این انجمن برگزار شده و هفته گذشته نیز کتاب "عقاید یک دلقک" نوشته هاینریش بل به نقد گذاشته شد.

اجاقلو به برنامه‌های هفته آتی نقد کتاب نیز اشاره کرده و افزود: کتاب "کور و برادرش" نوشته "آرتور شنیتسلر" در روز ١٩ آذر و کتاب " بی‌حسی موضعی" نوشته "گونتر گراس" در روز ٢٦ آذرماه مورد نقد قرار میگیرد.

سیذرتا نام کتابی است از هرمان هسه که به تحول معنوی یک مرد هندی برهمن می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۹۲۲ و پس از آنکه هسه مدتی در دهه ۱۹۱۰ در هند به سر برد منتشر شد. سیذارتا در زبان سانسکریت، یعنی «کسی که به هدفش رسیده‌ است». ماجرای داستان مربوط به دوران هند باستان و هم‌زمان با بودا (سده ۶) است. «سیذارتا» پسر برهمنی است که در کرانه رودخانه و در کنار زورق‌ها پرورش می‌یابد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر