logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۴۸۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان:

نارداران نماد مقاومت اسلامی است/ سفارت رژیم غاصب اسرائیل از آذربایجان باید حذف شود

نارداران-نماد-مقاومت-اسلامی-است-سفارت-رژیم-غاصب-اسرائیل-از-آذربایجان-باید-حذف-شود

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان گفت: نارداران امروز با مقاومت هایی که در برابر رژیم غاصب اسرائیل انجام داده است،نماد مقاومت اسلامی است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام شیخ توحید ابراهیم بایلی  اهل جمهوری آذربایجان در یادواره بین المللی شهدای نارداران در زنجان اظهار داشت: مسلمانان در طول تاریخ مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و دین را در نماز،زکات و خمس خلاصه نکرده و قانون اساسی بشریت می دانستند و برای حفظ و انتقال آن به نسل های بعدی کوشش می کردند.

وی با بیان اینکه اینها حاضر بودند هستی خود را فدا کنند اما دین خدا زنده بماند،افزود: 124 هزار پیامبر از سوی خداوند برای حفظ دین و کامل کردن دین معبوث شده و پس از آن اهل بیت و علما با خون، جان، با دادن عزت و ناموس این دین را حفظ کردند.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه نماد حفظ دین اسلام و فداکاری برای دین،زنده ماندن مکتب اباعبدالله الحسین (ع) است،خاطرنشان کرد:هر کسی در عالم پیرو و رهرو مکتب ایشان بوده و برای زنده بودن این مکتب تلاش کرده است مورد هجمه قرار گرفته است.

حجت الاسلام ابراهیم بایلی با بیان اینکه دشمن از نماز و روزه ترسی ندارد بلکه ترس دشمن از زنده دلی،بصیرت، دشمن شناسی،فداکاری،ایثار و مکتب عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه باید پرسید چرا شهرک 10 هزار نفری نارداران مورد هجمه رژیم صهیونیست قرار گرفته چندین نفر اسیر شده و اجازه زیارت قبور شهدا به نزدیکان آنها داده نمی شود، گفت: مردم نارداران مثل بقیه شهرها عزاداری برگزار و نماز می خوانند اما این شهر به دلیل مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل امروز در آسیای میانه و قفقاز نماد مقاومت است.

وی با بیان اینکه این شهر در زمان شوروی در محاصره همه جانبه بود و ماموریت این کشور در نارداران زوددون هویت دین مردم و تربیت سکولاری بود، افزود: نارداران جای مقدسی برای مردم ققفقاز بود.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه پس از فروپاشی شوروری مردم هویت دینی خود را فراموش کرده بودند اما دوباره به دین روی آوردند، افزود: این کشور دارای منابع نفت و گاز و دارای ثروت الهی است و به همین دلیل همواره مورد طمع بیگانگان بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم بایلی با بیان اینکه رژیم اسرائیل برای به دست آوردن آذربایجان ابتدا اول جنگ قره باغ را راه اندازی کرد همانگونه که جنگ را به ایران تحمیل کرد،افزود: امروز در بخش گاز جوری با آذربایجان قرارداد بسته است که آذربایجان به هیچ عنوان نمی تواند به آن عمل نکند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد مردم این کشور اهل شیعه و 18 درصد اهل تسنن هستند،افزود: برای جنگ شیعه و سنی جنگ قره باغ را راه اندازی کردند.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان ادامه داد: در مقابل این مسائل مردم ناردران ایستادند و حرکت های اسلامی از این شهرک آغاز شد.

حجت الاسلام ابراهیم بایلی با بیان اینکه ایجاد فساد و فحشا به شکل های مختلف و به انحراف کشاندن جوانان از توطئه های رژیم غاصب اسرائیل بود، افزود: جنگ نرم از سال 2010 بر علیه عاشورا آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اول نمادهای اسلامی را در آذربایجان حذف کردند تا این کشور را به عنوان کشور توریستی معرفی کنند،افزود:مساجد اضافی را خراب کردند که دو مسجد بدون سروصدا خراب شد اما مسجد سوم با مقاومت مردم خراب نشد.

وی حذف حجاب را از دیگر توطئه های استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: این مسئله از مدارس آغاز شد که مردم نیز به مقابله با این موضوع پرداختند.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: مسابقه موسیقی و رژه همجنسگرایان را می خواستند در آذربایجان برگزار کنند تا این کشور را به عنوان منبع فساد معرفی کنند اما اعتراض های مردم اجازه نداد این رژه در این کشور برگزار نشود.

وی با بیان اینکه با تغییر حکومت ها در آذربایجان اتفاقی نمی افتاد بلکه باید سفارت رژیم غاصب اسرائیل از این کشور حذف شود تا این فتنه تمام شود،گفت:همه دنیا گفتند باید بشار اسد برود اما مقام معظم رهبری گفتند بشار باید بماند و ماند، دولت آذربایجان نیز نباید از رژیم غاصب اسرائیل بترسد و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید حکومت این کشور زمینه برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین (ع) را در این کشور فراهم کند.

حجت الاسلام ابراهیم بایلی با بیان اینکه در سال 2015 تنها 45 اتوبوس از آذربایجان به راهپیمایی عظیم اربعین اعزام شد، گفت: امسال این تعداد به 50 هزار نفر رسید که قدرت اسلام را می رساند.

وی گفت: مقاومت مسلمانان در برابر استکبار جهانی در تاریخ بی نظیر است و امروز روز محو شدن داعش عید ماست،غیرت دینی مردم موجب شد تا امروز سوریه پیروز باشد.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان افزود: در دورانی همچون دوران امام حسن عسگری غیرت دینی در مردم وجود نداشت تا دفاع از حرم صورت گیرد اما امروز با وجود این غیرت دینی با فتوای آیت الله سیستانی حشد الشعبی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه در تمامی قرون و اعصار هر جا دولت ها دست از مسلمانان برداشته اند مردم محو شده اند،افزود: اما امروز امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مقاومتی را تشکیل دادند که تابع دولت ها نبوده و  راه خود را به درستی انجام داده و این مقاومت زمینه حکومت حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر