logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۴۷۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آماده نبودن جوانان فارغ‌التحصیل برای ورود به بازار کار از دلایل بیکاری است/ اجرای طرح‌های کارورزی به کاهش بیکاری کمک کرده است

آماده-نبودن-جوانان-فارغ‌التحصیل-برای-ورود-به-بازار-کار-از-دلایل-بیکاری-است-اجرای-طرح‌های-کارورزی-به-کاهش-بیکاری-کمک-کرده-است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آماده نبودن جوانان فارغ‌التحصیل برای ورود به بازار کار از دلایل بیکاری است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری در بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از مرکز یک، شهید مفتح آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان برای افزایش تعاملات دوسویه در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و نیز توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد.

وی در خصوص بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: یکی از علل افزایش روزافزون بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عدم حرفه‌آموزی و برخورداری از آمادگی لازم برای ورود به بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود: این مشکل را سازمان فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های کاروزی فارغ التحصیلان تا حدودی حل می‌کند و تعامل این دو دستگاه را بیشتر می‌کند.

انصاری بر افزایش تعاملات دوسویه در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و نیز توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد و یادآور شد: این ادارزه در پذیرش دانشجویان برای گذراندن واحد کارآموزی هرنوع همکاری بی‌دریغی را اعمال می‌کند.

یدالله رجایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در این دیدار عنوان کرد: بسترهای همکاری دانشگاه آزاد با فنی وحرفه‌ای استان ازاولویت‌های مهم این دانشگاه محسوب می‌شود و در این جلسه  با هدف استفاده مطلوب از توانایی‌های دانشگاه و فنی و حرفه‌ای به منظور دستیابی به خودکفایی علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی مورد نیاز طرفین است.

وی گفت: افزود: توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی درسطح استان به ویژه درحوزه نیروی انسانی متخصص و دسترسی به یک نیروی انسانی نخبه به صورت رایگان فرصت خوبی است که صنایع استان، و ادارات و سازمانها می‌توانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند کما اینکه بزرگترین مشکل جامعه بیکاری دانشجویان فارغ التحصیل است.

رجایی خاطرنشان کرد: مدرک دانشگاهی نیز دارای ارزش است اما بهتر آن است که در کنار مدرک دانشگاهی، افراد یک مهارت یا حرفه را نیز بیاموزند چرا که صرفا داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس منجر به اشتغال نخواهد شد و امروزه این را نیز در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌بینیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر