logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اختلافات اداره کل ورزش و جوانان و هیئت تکواندو در صدر حواشی ورزش زنجان

معاون ورزش و جوانان زنجان: برخی هیئت‌ها خود را جدا از اداره کل ورزش و جوانان می‌دانند/ هیئت‌ها نمی‌توانند بدون هماهنگی اقدامی انجام دهند

معاون-ورزش-و-جوانان-زنجان:-برخی-هیئت‌ها-خود-را-جدا-از-اداره-کل-ورزش-و-جوانان-می‌دانند-هیئت‌ها-نمی‌توانند-بدون-هماهنگی-اقدامی-انجام-دهند

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حواشی ایجاد شده برای تکواندو گفت: برخی هیئت‌ها خود را جدا از اداره کل ورزش و جوانان می‌دانند.

به گزارش موج رسا; محمدعلی حمزه پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال 40 هزار و 374 بیمه شده ورزشی داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد 25 هزار 114 نفر در بخش آقایان و 15 هزار 260 نفر در بخش بانوان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 72 مدال برون مرزی کسب کرده‌ایم، افزود: پنج مدال نیز در سه روز گذشته کسب شده که با این حساب تعداد مدالها به 77 مورد رسیده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به میزبانی از 45 مسابقه قهرمانی کشور در استان عنوان کرد: 15 دوره نیز اردوهای تیم ملی در استان زنجان برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری 16 مجمع انتخاباتی در استان عنوان کرد: صدور 63 پروانه تاسیس برای باشگاهها، تمدید مجوز 62 باشگاه و مجوز موافقت اصولی برای احداث مکان ورزشی برای 9 باشگاه در این هشت ماه انجام شده است.

حمزه‌پور با بیان اینکه 240 باشگاه فعال در استان داریم، افزود: 140 باشگاه از این تعداد در مرکز استان قرار دارند و 100 باشگاه نیز در هفت شهرستان دیگر استان هستند.

وی بیان کرد: از تعداد باشگاه‌های فعال استان 48 باشگاه تخصصی بانوان، 70 باگاه تخصصی آقایان و 122 مورد نیز مشترک هستند که در شیفتهای معین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه 217 مورد بازدید از باشگاه‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: 81 مورد تذکر، 21 اخطار پلمب صادر شده و 7 مورد پلمب داشتیم و اخذ 25 مورد تعهد کتبی نیز از مدیران و موسسین انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری 14 دوره تئوری مربیگری و 17 مورد کلاس مربیگری درجه‌های یک، دو و سه گفت: 11 دوره کلاس داوری درجه 2 و سه برگزار شده و 15 سمینار داوری و مربیگری نیز برگزار شده است.

حمزه‌پور به برگزاری 10 دوره استعدادیابی خاطرنشان کرد: این دوره‌های استعدادیابی با برگزاری جشنواره‌ها یا حضور در مدارس برگزار شده است.

وی به میزبانی استان زنجان در مسابقات بین‌المللی بدمینتون اشاره کرد و افزود: این مسابقات 14 تا 20 بهمن ماه برای نخستین بار در زنجان برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود بین 20 تا 30 کشور در این این رقابتها حضور داشته باشند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در مورد حضور ورزشکاران زنجانی در اردوهای تیم ملی گفت: در این مدت هشت ماه 290 ورزشکار استان در اردوهای تیم ملی حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اختلافات هیئت تکواندو با اداره کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: رابطه کاری هیئت‌ها با اداره کل ورزش و جوانان به صورت افقی نبوده و هیئت زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیونها هستند.

حمزه‌پور با بیان اینکه هیئت‌ها نمی‌توانند بدون هماهنگی با اداره کل اقدامی انجام دهند به برگزاری نشست خبری رئیس هیئت تکواندو استان اشاره کرد و گفت: اگر قرار است نشست خبری در یک هیئت برگزار شود باید مسئولان هیئت آن را اداره کل هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی هیئت‌ها خود را جدا از اداره کل ورزش و جوانان می‌دانند، عنوان کرد: نباید با طرح برخی مسائل در رسانه‌ها ورزش را به حاشیه برد و به طور یقین اداره کل ورزش و جوانان در مقابل حاشیه‌ها خواهد ایستاد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ما به نخواستیم این هیئت دچار حاشیه شود، تصریح کرد: برای ما ورزشکاران و مربیان و دیگر فعالین این ورزش مهمتر هستند.

وی با تاکید بر اینکه مهم حفظ ورزش است نه حفظ افراد بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان آغاز کننده حاشیه‌های مربوط به هیئت تکواندو نبوده است و ما وظیفه داریم از نظر فنی و انضباطی تخلفات را گوشزد کنیم و قرار نیست در جامعه رسانه‌ای مطرح شود.

حمزه‌پور گفت: آمار تعداد تکواندکاران استان در مسابقات آسیایی و جهانی 3 نفر بوده و مسابقات آسیایی نیز در ویتنام برگزار شده است در حالی که رئیس هیئت آمار ورزشکاران را هشت نفر اعلام کرده و مکان مسابقات آسیایی را فلیپین اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها را از طریق فدراسیون تکواندو ادامه می‌دهیم، افزود: اداره کل ورزش و جوانان در مقابل تخلفات هیئت‌ها تذکراتی را می‌دهد که اگر هیئتی توجه نکرد اقداماتی بعدی انجام می‌شود.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با رئیس هیئت تکواندو برگزار شده و نامه‌نگاری‌هایی را نیز انجام داده‌ایم، اظهار کرد: اینطور نیست که تخلفات به اطلاع هیئت نرسیده باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر