logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۷۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

بسترسازی برای مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی/ سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد زنجان به 259 هزار تومان رسید

بسترسازی-برای-مشارکت-خیران-در-برنامه‌های-محرومیت‌زدایی-سرانه-دریافتی-ایتام-تحت-حمایت-کمیته-امداد-زنجان-به-259-هزار-تومان-رسید

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به 259 هزار تومان رسیده است.

به گزارش  موج رسا;  هدایت صفری در مراسم افتتاح کمیته امداد صائین‌قلعه با اشاره به اینکه کمیته امداد دارای دو ویژگی برجسته است، اظهار کرد: از ویژگی‌های برجسته کمیته امداد مزین بودن آن به نام مبارک حضرت امام خمینی(ره) بوده که سبب اعتماد خیران به کارکردهای این نهاد در بخش‌های مختلف شده است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته کمیته امداد را رسیدگی به نیازمندان عنوان کرده و ادامه داد: توجه به امور معیشتی نیازمندان از تأکیدات دینی و ائمه معصومان(ع) بوده و امروز کمیته امداد برنامه‌های خود را در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه با رویکرد توانمندسازی و بسترسازی برای ارتقاء فرهنگ کار و تلاش در جامعه هدف خود در بخش‌های مختلف اجرا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در خانوارهای نیازمند به جامعه نیز آسیب می‌رساند، افزود: تلاش می‌کنیم با خدمت اثربخش به نیازمندان جامعه در بخش‌های مختلف نیازهای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را با رویکرد پیشگیری از آسیب در جامعه برطرف کنیم.

وی راهبرد دیگر این نهاد را بسترسازی برای مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد عنوان کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی اثربخش به نیازمندان جامعه ازیک‌طرف و از طرف دیگر توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه است.

صفری خاطرنشان کرد: طرح‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان داشته و موجب می‌شود در کنار تأمین منابع مالی مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد، مردم نیز به فیض خدمت به نیازمندان برسند.

وی با اشاره به اینکه خیران زنجانی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در کارهای خیرخواهانه همواره پیش‌قدم بوده‌اند، اظهار کرد: با مشارکت مطلوب خیران زنجانی سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل کمک حامیان طرح اکرام ایتام از 140 هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست سال گذشته به 259 هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست امسال رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بر اساس ارزیابی دفتر مرکزی کمیته امداد، استان زنجان جایگاه نخست کشوری را در کمک به ایتام تحت حمایت این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال کسب کرده است.

وی در ادامه به اجرای ساختار جدید تشکیلاتی این نهاد در این استان اشاره کرد و افزود: هدف کمیته امداد از اجرای ساختار جدید تشکیلاتی در کنار توجه به چابک سازی فعالیت‌های این نهاد، ارائه خدمات مؤثر، هدفمند با ایجاد امکان دسترسی سریع نیازمندان به خدمات و بسترسازی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های محلی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

صفری با اشاره به استقرار کمیته امداد اداره صائین قلعه در اجرای ساختار جدید تشکیلاتی کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: با استقرار کمیته امداد در شهر صائین قلعه تلاش می‌کنیم فرآیند خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در این بخش را کاهش داده و توانمندسازی آن‌ها را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا امام‌جمعه شهر صائین قلعه نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیران کمیته امداد با اشاره به اینکه شتاب در کار خیر و پیشی گرفتن از همدیگر برای انجام کار خیر از تأکیدات دین اسلام است، گفت: ایجاد کمیته امداد شهر صائین قلعه بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌های خیرخواهانه و استفاده از آن برای کمک به نیازمندان را فراهم می‌کند و این کار مصداق بارز سبقت در کارهای خیر است.

علی حیدری فرماندار شهرستان ابهر نیز در این مراسم با قدردانی از رویکرد توانمندسازی کمیته امداد در خدمت‌رسانی به خانوارهای نیازمند با محوریت اشتغال، ابراز کرد: ویژگی بارز کمیته امداد مردمی بودن این نهاد و ارائه خدمت بی‌منت به نیازمندان و زمینه‌سازی برای ارتقاء کرامت انسانی اقشار ضعیف جامعه است.

گفتنی است زمین اداره کمیته امداد صائین قلعه به مساحت 400 متر مربع توسط شورای شهر صائین قلعه به این نهاد اهداء شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر