logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۴۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای استان زنجان:

تهدیدات فضای مجازی باید به فرصت تبدیل شود

تهدیدات-فضای-مجازی-باید-به-فرصت-تبدیل-شود

رئیس پلیس فتای زنجان با اشاره به اینکه تهدیدات فضای مجازی باید به فرصت تبدیل شود گفت: مهمترین ماموریت‌های پلیس فتا، ایجاد امنیت و كاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی‌، اقتصادی‌، فرهنگی و غیره در فضای مجازی است.

به گزارش موج رسا; محمدعلی آدینه‌لو امروز در جمع دانشجویان اظهار کرد: پلیس فتا زنجان به پشتوانه و حمایت شما جوانان و دانشجویان به دنبال پاک سازی فضای مجازی و رفع دغدغه‌های مردم درخصوص آسیب وتهدیدات فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل استفاده‌های نا‌آگاهانه و نادرست‌ کاربران از فضای سایبر، بستری مناسب برای ظهور انواع جرایم جدید که کلاهبرداران به راحتی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آحاد مردم می‌کنند، تاکید کرد: پلیس فتا استان به پشتوانه وحمایت جوانان و دانشجویان به دنبال پاک سازی فضای مجازی ورفع دغدغه‌های مردم درخصوص آسیب وتهدیدات فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: امروزه جوانان و کاربران با تهدیدات زیادی در فضای مجازی روبرو هستند که کوچکترین سهل انگاری یا غفلت می‌تواند آنها را دام مجرمان سایبری بیندازد.

آدینه‌لو درادامه افزود: شبکه‌های اجتماعی نیز امروزه به شدت در حال افزایش بوده و هر روز بر تعداد کاربران آن به ویژه در بین جوانان افزوده می‌شود، صرف نظر از محاسنی که دارد پیامدهای منفی آن در حال افزایش بوده و باعث بروز جرایم جدید و آسیب‌های زیادی درحوزه‌های مختلف شده است‌، با بررسی علل و عوامل موجود عدم آگاهی و آشنا نبودن به این فضا باعث شده کلاهبرداران به راحتی اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از آحاد مردم در شبکه‌های اجتماعی کنند.

وی با اشاره به جرائم متفاوتی که در فضای سایبر بر علیه کاربران وجود دارد، گفت: کاربران و دانشجویان خودشان باید با رعایت مسائل ایمنی و امنیتی و بروز کردن اطلاعات در حوزه فضای مجازی تامین کننده امنیت خود باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان تاکید کرد: دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است و از دانشجویان و کاربران انتظار داریم به هیچ‌وجه اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، تا در دام مجرمان سایبری نیفتند.

وی گفت: جوانان و دانشجویان عریز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir نکات آموزشی که در سایت وجود دارد را مطالعه کرده و در صورت برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه در این فضا را به 110 یا از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا اعلام کنند.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر