logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان:

تقویت فرهنگ و تفکر جهادی به پیشرفت در عرصه‌های علمی منجر می‌شود/ رونمایی از 5 محصول دانش‌بنیان در زنجان

تقویت-فرهنگ-و-تفکر-جهادی-به-پیشرفت-در-عرصه‌های-علمی-منجر-می‌شود-رونمایی-از-5-محصول-دانش‌بنیان-در-زنجان

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان گفت: تقویت فرهنگ و تفکر جهادی به پیشرفت در عرصه‌های علمی منجر می‌شود.

به گزارش موج رسا; عباس بابایی امروز در همایش جهادگران علم و فناوری با اشاره به جزئیات این همایش اظهار کرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف توسعه گفتمان علمی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شکست داعش در منطقه نتیجه تشکیل بسیج جهانی توسط رزمندگان اسلام است، عنوان کرد: همانطور که در عرصه‌های نظامی شاهد پیروزی‌های مختلف بودیم با تقویت فرهنگ و تفکر جهادی می‌توانیم در عرصه‌های علمی نیز پیشرفت کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان زنجان به فعالیت مراکز رشد شهید شهریاری و شهدای زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: یک مرکز حمایتی دیگر نیز برای تبدیل ایده به کالا از ایده‌های بسیجیان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به منظور کمک به تولید محصول از ایده‌ها دنبال می‌شود، گفت: بسیج علمی پژوهشی استان تسهیلاتی تا سقف 5 میلیون تومان را به ایده‌های بسیجیان پرداخت می‌کند.

گفتنی است که در این همایش از کتاب صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است رونمایی شد، این کتاب به بررسی نقاط ضعف و قوت بخش کشاورزی پرداخته است.

در این کتاب راهکارهایی برای توسعه صنایع تبدیلی در بخش‌های مختلف ارائه شده و اقتصاد متکی بر نیروهای بومی و ملی را هدف قرار داده است.

شایان ذکر است که در این همایش از پنج محصول دانش‌بنیان نیز رونمایی شد که از مهمترین آنها می‌توان به داروی ضد صرع ساخته شده توسط یکی از محققان مرکز رشد در زنجان اشاره کرد.

با تولید داروی ضد صرع کشور در تولید این دارو به خود کفایی خواهد رسید، در این همایش از داروی کاهنده چربی خون، اکسید مس، سیستم مدیریت توان کولر آبی و تولید توربین‌های بادی نیز رونمایی شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر