logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۴۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

هچ‌گونه تغییری در بیمه رایگان اعضای صندوق‌های بیمه سلامت صورت نگرفته است

هچ‌گونه-تغییری-در-بیمه-رایگان-اعضای-صندوق‌های-بیمه-سلامت-صورت-نگرفته-است

مدیرکل بیمه ی سلامت استان با اشاره به پرداخت بدهی مراکز طرف قرارداد گفت: هیچ گونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای صندوق‌های بیمه سلامت صورت نگرفته است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، خدیجه ابراهیم‌خانی با اشاره به پرداخت‌های اخیر به مراکز طرف قرارداد اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان بیمه ی سلامت مبنی بر اولویت پرداخت بدهی‌ها به تمام مراکز طرف قرارداد و با پیگیری‌های به انجام رسیده توسط سازمان و شخص مدیر عامل محترم و حمایت‌های کمسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در طول دو ماه اخیر پرداخت‌های خوبی از سوی اداره کل بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد شده است.

 وی افزود: در طول دوماه اخیر و با پرداخت اوراق غیر نقدی که به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت تا حدود بسیار زیادی از بدهی‌های سال 95 تسویه و تنها مقداری از اسفند ماه باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به پرداخت‌های اخیر اضافه کرد: در همین ارتباط داروخانه‌های خصوصی تا پایان خرداد ماه 96 و بیمارستانهای غیر دانشگاهی تا 2 ماه پرداخت شده است.

 این مقام مسئول ابراز کرد: از سوی دیگرمطالبه‌های مطب‌های خصوص تا پایان بهمن ماه و کلینک‌های خصوص تا پایان دی ماه و مراکز فیزیوتراپی، پرتوپزشکی و آزمایشگاه‌ها نیز تا پایان سال 95 پرداخت شده است و با اعتبارهایی که تا روزهای آینده اختصاص خواهد یافت امیدواریم مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی را نیز تا پایان سال 95 تسویه کنیم.

وی با اشاره به اجرای بخشنامه اخیر سازمان بیمه سلامت در خصوص بیمه سلامت همگانی، براستمرار ارائه خدمات تمدید رایگان دفاتر بیمه برای همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان تاکید کرد و افزود: هیچگونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه روستای، بیماران خاص وبیمه سلامت همگانی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات تمدید دفاتر بیمه ی سلامت همگانی رایگان برای همه بیمه شدگان تحت پوشش و افرادی که یکبار به عضویت این صندوق در آمده‌اند اما اکنون فعال نیستند، کماکان بصورت رایگان انجام می‌گیرد.

ابراهیم خانی با اشاره به این موضوع که هیچگونه تغییری در مورد بیمه ی رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه سلامت صورت نگرفته است، افزود: در همین راستا برای افراد تحت پوشش صندوق بیمه همگانی رایگان منتظر ابلاغ آزمون ارزیابی توانمندی مالی از سوی هیئت محترم دولت هستیم و به موجب قانون برای ورود به صندوق بیمه همگانی رایگان، باید آزمون ارزیابی توانمندی مالی ( وسع ) انجام شود.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: کسانی که برای نخستین بار در صندوق بیمه همگانی رایگان ثبت نام  می کنند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه به این اداره کل منعکس می‌شود سپس بر اساس نتایج فوق افراد را بیمه می‌کند و اگر متقاضی نخواهد ارزیابی توانمندی مالی برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه( 20 هزارتومان برای هر نفز از اعضای خانواده )، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند که پنجاه درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می‌کند.


مدیرکل بیمه ی سلامت استان با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی همه بیمه شدگان بیمه همگانی رایگان تحت پوشش این سازمان و افرادی که قبلا ثبت نام کرده ولی فعال نیستند، می‌توانند بصورت رایگان دفترچه را تمدید کنند، گفت: دریافت دفترچه برای افراد تحت پوشش کمیته ی امداد، بهزیستی، سایر اقشار و روستاییان کماکان بصورت رایگان است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر