logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
به مناسبت هفته بسیج،

بسیج کلید واژه شکست بن‌ بستها

بسیج-کلید-واژه-شکست-بن‌-بستها

بسیج همواره با حضور در عرصه های مختلف توانسته است نقش خود را در عرصه ها به خوبی ایقا کند.

به گزارش موج رسا; نقش و اهميت سازمان بسيج در نظام اسلامي باعث شده است تا بسيج به عنوان يک ساختار پويا، فعال و معنويت گرا  در جامعه شناخته شود.

حضور همه جانبه در تمامي عرصه ها، سبک آفريني در زندگي اسلامي و بسترسازي مراسمات فرهنگي و مذهبي در فضاهاي معنوي از جمله مسئولیت های خطیر بسیج است.

نقش آفريني بسيجيان در عرصه هاي مختلف موجب رشد و تعالي کشور و ياس و نااميدي سران استکبار وبدخواهان نظام شده است.

تشکیل نهاد بسیج با فرمان امام خمینی (ره) موجب شد تا نظام اسلامی در برابر دشمنان بیمه شود.5آذر ۱۳۵۸سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) است.بسیج به حق در همه عرصه ها حضور چشمگیری داشته است و امروز هم در عرصه دفاعی، امنیتی،فرهنگی، اجتماعی و سازندگی نقش خود را ایفا می کند.

 

*بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی

نامگذاری سه سال متوالی به عنوان اقتصاد نشان می دهد که تغییر وضعیت اقتصاد از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری محسوب می شود.

طی دو سال گذشته اقتصاد مقاومتی شعار سال بوده است و بسیج با درک این مهم، تلاش کرده است تا همانند سایر صحنه ها، در این نبرد اقتصادی نیز پیشگام باشد.

بسیج اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی نمی داند و با اجرای پروژه های تاثیرگذار اقتصاد مقاومتی موفقیت های چشمگیری را در این زمینه داشته است.

بسیج سازندگی استان زنجان نیز به عنوان ارائه دهنده تسهیلات اقتصاد مقاومتی گام های مهمی را در این زمینه برداشته است به گونه ای که به گفته رئیس این سازمان، طی هفت ماه گذشته 678 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان زنجان پرداخت شده است.

به گفته فرهاد امندی این سازمان در سه موضوع آموزش، ارائه تسهیلات در عرصه‌های امنیت غذایی،صنایع دستی،تبدیلی و بازاریابی فعالیت می کند.

 

*بسیج درعرصه محرومیت زدائی

محرومیت زدائی از مناطق یکی از مهمترین عرصه های فعالیت بسیج محسوب می شود، بسیج سازندگی با همت و تلاش بسیجیان امروز حرف های بسیاری برای گفتن در این زمینه دارد.

بسیج توانسته است با اجرای طرح های محرومیت زدائی، قلوب محرومان منطقه را به خود جذب کند تا جایی که بسیاری از مردم مناطق محروم استان، با دیدن بسیجیان نور امید در دلهایشان افکنده می شود.

طرح محرومیت‌زایی در سه دهستان شهرستان های زنجان، ماهنشان و خدابنده در حال اجرا است،55 پروژه عمرانی انجام می‌شود که 28 پروژه در دست اجرا است.

هزینه 50 تا 60 درصد این پروژه‌ها توسط سپاه فراهم می‌شود و 40 درصد باقی‌مانده آن توسط مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود.

 طی هفت ماه گذشته، بسیج سازندگی 99 گروه جهادی را در قالب 165 اردوی جهادی به مناطق محروم استان زنجان اعزام کرده است.

2 هزار و 500 نفر در گروه‌های جهادی استان زنجان فعالیت دارند و امسال براساس سیاست‌های ابلاغی 107 پروژه در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

از این تعداد پروژه 67 پروژه عمرانی اعم از ساخت خانه عالم، مرمت مدارس و ساخت غسال خانه و غیره انجام شده است و 42 پروژه باقی مانده نیز در دست اقدام است.

 

*بسیج در عرصه پزشکی

با وجود بسیج در مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی به مردم، بسیاری از معضلات مردم محروم حل می شود.

پزشکان متخصص و متعهد زنجانی با حضور در این مناطق ضمن یاری مردم از اجر و ثواب اخروی نیز بهره مند می شوند.

66 پزشک در گروه‌های جهادی فعالیت می کنند که از این تعداد 34 پزشک عمومی،6 پزشک متخصص،125 پیراپزشک بوده و خدمات توزیع اقلام دارویی و پزشکی را ارائه می‌دهند.

 

*بازسازی مدارس توسط بسیج

در قالب طرح هجرت 3 در سطح استان زنجان در تابستان امسال در حدود 291 مدرسه در سطح استان زنجان مرمت و زیبا سازی شده است.

توزیع 600 بسته نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی در مناطق محروم که ارزش ریالی هر بسته نوشت افزار 120 هزار تومان بود از دیگر اقدامات بسیج در زنجان محسوب می شود.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج)زنجان با اشاره به اجرای طرح آب رسانی در روستاها توسط سپاه گفت: در این راستا آب فاضلاب روستایی استان زنجان تعامل خوبی با سپاه دارد.

 

*بسیج علمی پیشگام عرصه های فنآوری

به مناسبت هفته بسیج همایش جهادگران علم و فناوری در زنجان برگزار می‌شود.

در این همایش فعالان علمی پایگاه‌های علم و فناوری تجلیل و تولیدات، ابتکارات و اختراعات علمی نیز در این همایش به نمایش گذاشته می‌شود.

این‌ نمایشگاه به تولیدات شرکت دانش‌بنیان مرکز رشد شهید شهریاری سازمان بسیج علمی پژوهی و فناوری سپاه استان اختصاص دارد.این برنامه روز پنجشنبه دوم آذر در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود‌.

در این همایش 5 محصول داروی ضد صرع، داروی کاهنده چربی خون، اکسید مس، سیستم‌ مدیریت توان مدیریت کولر آبی و تولید توربین‌های بادی و کتاب صنایع تبدیلی رونمایی می‌شوند.

 

*بسیج دستگیر زلزله زدگان

استان زنجان نیز همانند سایر استانها در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافت.

نیروهای زنجانی در امداد رسانی و آوار برداری در مناطق زلزله زده حاضر شده و خدمات رسانی را انجام دادند.

در حال حاضر خدمات رسانی امدادی در 6 روستا برعهده نیروهای امدادی زنجان است.

همچنین پایگاه های مقاومت بسیج استان زنجان در حال حاضر نسبت به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم اقدام می کنند.

ترابری سپاه کامیون و تریلی را به منطقه زلزله زده کرمانشاه ارسال کرده است تا خدمات رسانی لازم انجام شود.

گفتنی است، اکیپ فنی و تخصصی نیز با مسئولیت جانشین سپاه انصار المهدی (عج) و سازمان بسیج سازندگی استان در کرمانشاه مستقر شده اند.

کمک به تامین نیازمندی های مردم مناطق زلزله زده  و بازسازی مناطق با حضور بسیج سازندگی در مناطق زلزله زده در حال انجام است.

 

*بسیج الگوی ایثار و شهادت

همزمان با هفته بسیج، پیکر مطهر سومین شهید مدافع حرم استان زنجان تشییع و تدفین می شود.

بسیج همواره در عرصه های مختلف حضور داشته و شهادت غایت و نهایت آمال بسیجیان است چرا که همواره این عزیزان الگوی جامعه بوده و در فرهنگشان ایثار و شهادت موج می زند.

مردم شهیدپرور زنجان، با حضور پر شور خود، شهید صمدی تشییع کرده و پس از اقامه نماز به امامت امام جمعه این شهر، پیکر مطهر این شهید مدافع حرم را در گلزار شهدای زنجان آرام می گیرد.

سردار خیرالله صمدی از مدافعان حرم زنجانی در نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید تا سومین شهید مدافع حرم استان باشد.

خیرالله صمدی از بازنشستگان تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) استان زنجان است که بر اثر اصابت ترکش خمپاره در محور بوکمال مجروح و در حین انتقال به پشت جبهه به فیض شهادت نائل آمده است.

این شهید بزرگوار طی هشت سال دفاع مقدس به درج رفیع جانبازی نایل شده بود و  در عملیات های متعدد حضور داشت.

همچنین اسفندماه سال ۱۳۹۴از استان زنجان ۲  شهید به نام‌های داود مرادخانی و رحمان بهرامی در راه دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

 

*بسیج دانش آموزی

دانش آموزان بسیجی نیز همانگونه که نقش ارزنده ای در دوران دفاع مقدس داشتند، امروز هم در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی خوش درخشیده و جای خالی شهدا را پر می کنند.

در حال حاضر بیش از70 هزار دانش آموز در استان زنجان در بیش از 1070واحد مقاومت مدارس عضو بسیج دانش آموزی هستند.

این تشکل  با اجرای مجموعه ای از برنامه های معرفتی،بصیرتی،فرهنگی و سازندگی در صدد کمک به مجموعه آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دانش آموز تراز انقلابی است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر