logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۴۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

میوه عید نوروز امسال ذخیره سازی شد/ توسعه صادرات کشاورزی استان زنجان در دستور کار قرار دارد

میوه-عید-نوروز-امسال-ذخیره-سازی-شد-توسعه-صادرات-کشاورزی-استان-زنجان-در-دستور-کار-قرار-دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه صادرات بخش کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور توسعه صادرات بخش کشاورزی با بازرگانان کشورهای روسیه و عراق رایزنی شده است.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: اصلاح نظام بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی فعلی و تلاش برای انتقال حلقه بازاریابی از مرحله آخر به مرحله اول فرآیند تولید از رویکردهای اساسی بخش کشاورزی استان زنجان است.

وی تصریح کرد: در سال جاری اقدامات مختلفی در حوزه تنظیم بازار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفته که خرید تضمینی بیش از 352 هزار تن گندم، 5 هزار تن جو و 234 تن کلزا به ارزش حدود 5.4 تریلیون ریال و پرداخت صددرصد بهای آن با مباشرت شرکت های غله، پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی از جمله آن ها به شمار می رود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: هدفگذاری و پیگیری ویژه برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز استان و صادرات بالغ بر 35 هزار و 427 تن تا پایان دی ماه، تامین، تخصیص و پرداخت 100 درصد جایزه صادراتی سیب زمینی در وجه تجار و صادر کنندگان محصول و پیگیری تشکیل شرکت ها و تشکل های تخصصی صادرات محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: امسال همچنین با هدف حمایت از تولید کنندگان برای کنترل نوسانات بازار اقدام به خرید تضمینی مرغ و خرید حمایتی گوجه فرنگی شده است.

وی با اشاره به تامین و توزیع اقلام پر مصرف از جمله برنج، شکر و گوشت قرمز در مناسبت های مختلف سال همچون ماه‌ مبارک رمضان و ایام محرم و در نمایشگاه فروش بهاره و همچنین تامین و ذخیره سازی میوه ایام پایانی سال با هدف کنترل قیمت و حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تصریح کرد: با هدف توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی تشکیل میز صادراتی محصولات کشاورزی با حضور رایزنان بازرگانی کشورهای روسیه و عراق و فعالان تجاری استان از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته به شمار می رود.

جعفری تنظیم بازار و پایش مستمر قیمت ها و نوسانات بازار و اتخاذ راهکارهای کنترلی، نظارتی و اجرایی با هدف کاهش نوسانات و هیجانات قیمتی با هدف حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، پیگیری ایجاد زیر ساخت های مناسب برای بازار محصولات کشاورزی شامل پایانه صادراتی، میادین عرضه عمده و خرده محصولات کشاورزی و تامین نهاده های دامی مورد نیاز استان از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: «بازاریابی» از مباحث بسیار مهم در بخش کشاورزی محسوب می شود و لذا با هدف اصلاح نظام بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی فعلی و تلاش برای انتقال حلقه بازاریابی از مرحله آخر به مرحله اول فرآیند تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی و بازاریابی قبل از کشت و تولید بر اساس نیاز، برنامه‌ریزی ها و پیگیری های لازم انجام گرفته و در این راستا آموزش های لازم به کارکنان، تولید کنندگان و تجار ارایه شده است.

//ع

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : meysam ] [ ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ]
دستتون درد نکنه
[ نام : meysam ] [ ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ]
دستتون درد نکنه
[ نام : احمد ] [ ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ]
ذخیره سازی می کنید ولی میوه ها خیلی گرونه.
فرم ارسال نظر