logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۴۵۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

سفر پوتین به تهران موجب خشم دشمنان جمهورى اسلامى شده است/ شکل گیری قدرت شيعى با محوريت امام حسين(ع)

سفر-پوتین-به-تهران-موجب-خشم-دشمنان-جمهورى-اسلامى-شده-است-شکل-گیری-قدرت-شيعى-با-محوريت-امام-حسين(ع)-

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: سفر پوتین به تهران  نگرانی های غرب و اعراب  را چندين برابر افزايش داده است و برای دشمنان جمهورى اسلامى نيز يك رويداد ناگوار محسوب مى‏شود و موجب  خشم آن‏ها شده است.

به گزارش موج رسا،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دستاوردها و پيام‏هاى سفر پوتين به تهران‏ اظهار کرد: در هفته گذشته، دومين دور از گفت‏وگوهاى سه‏جانبه روساى جمهور ايران، روسيه و آذربايجان در تهران برگزار شد و رئيسان جمهورى آذربايجان و روسيه هر يك به‏طور جداگانه با حضرت آيت‏الله خامنه‏اى رهبر انقلاب اسلامى ديدار كردند که از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
وی افزود: با توجه به این که وزنه ديپلماتيك رييس جمهور روسیه در جهان از رييس جمهورى آمريكا کمتر نيست، سفر او به تهران مى‏تواند پيامدهاى مثبت مهمى براى سياست خارجى و موقعيت منطقه‏اى و بين‏المللى ايران داشته باشد و ديدارش با ولى امر مسلمين جهان، نشانگر عمق و استحكام روابط گرم و دوستانه و راهبردى دوطرف است و نشانگر این است که پوتین اهميت زيادى به جايگاه و نقش ايران قايل است و اين امر نگرانی های غرب و اعراب را چندين برابر افزايش داده این دیدار برای دشمنان جمهورى اسلامى نيز يك رويداد ناگوار محسوب مى‏شود و موجب خشم آن‏ها شده است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: در این دیدار مقام معظم رهبرى برخى راهكارهاى پيشنهادى ارائه فرمودند که در صورت اجرا قطعا تأثيرات جهانى خوبی خواهد داشت.
وی افزود: یکی از این پیشنهادها تلاش براى حذف دلار بود پس از جنگ جهانى دوم، آمريكا در قبال تأمين امنيت اروپا، صندوق ذخيره جهانى را پيشنهاد كرد و با پذيرش آن، دلار به‏عنوان پول جهانى معرفى شد و دلار به سكان فرماندهى هدايت اقتصاد جهانى تبدیل شد و جامعه جهانى را تحت تسلط خود درآورد زمينه ای مهم براى سلطه جهانى آمريكا بر ساير كشورها شد. امام جمعه قیدار ادامه داد: آمريكايى‏ها از وابستگى ايران به دلار در مبادلات تجارى بين‏المللى خود، حداكثر استفاده را كرده و با ابزار تحريم، ايران را در استفاده از دلار در مبادلات بين‏المللى منع كردند در برجام نيز اين تحريم همچنان باقى ماند تا فشارها به اقتصاد ايران پابرجا بماند. بهترین راهکار برای مقابله با این تحریم و نجات اقتصاد که مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند این بود که یک پيمان پولى دو يا چندجانبه ميان ايران و كشورهاى عمده طرف معامله بسته شود در مبادلات تجارى خود، به‏جاى استفاده از دلار، از ارزهاى ملى استفاده كنند که این امر باعث انزوای هر چه بیشتر آمریکا می شود و پیشنهاد دیگر مقام معظم رهبری تثبيت ائتلاف ضد آمريكايى در منطقه‏ بود.

حجت الاسلامموسوی به پیاده روی اربعین نیز اشاره کرد و گفت: اين پیاده روی و زیارت اربعین، ادامه حرکت بازماندگان سربلند نهضت كربلا به‏ويژه حضرت زينب(علیها‏السلام) و سيدالساجدين(علیه‏السلام) در پيام‏رسانى كربلاست و در راستای رساندن فرياد عاشورائيان به تمامى ملتهاى مظلوم و ستمديده دنيا است.
وی افزود: در این پیاده‏روی عظیم و بی نظیر اربعین مردم از سرتا سر عالم در يك نقطه جمع می شوند و تنها اشتراكشان، «حب الحسين» است. هيچ قدرتي جز قدرت سيدالشهدا(ع) و شيعه‏ نمي‏تواند چنين اجتماع بزرگي را رقم بزند.
امامجمعه قیدار ادامه داد: الحمدلله قدرت شيعى با محوريت امام حسين(ع) شكل‏گرفته و غرب و اسرائیل و برخی كشورهاى عربى که دست دوستی با اسرائل داده اند توان و ياراى مقاومت و مقابله با آن‏را ندارند.
وی افزود: امروز اين خون پاک امام حسين(ع) است كه باعث توليد قدرت سازش‏ناپذيرى در منطقه شده و شكست‏هاى پی در پی را براى سردمداران استكبار رقم می زند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: با توجه به این که رسانه‏های غربی و جريان‏هاى وهابى صهيونيستى تصويرى نادرست از شيعه ارائه داده‏اند بايد از اين مراسم باشكوه براى معرفى درست فرهنگ شيعه به جهانيان استفاده شود تا تصویر درست و تفكر ناب شيعه در جهان معرفی شود.
وی افزود: این حماسه بزرگ و تكرار آن در هر سال باعث اميدواري دوستان و حيرت و نااميدي دشمنان اهلبيت(ع) شده است و اين حركت مي‏تواند سرآغاز قيام عمومي براي پايان دادن به ظلم و جور يزيديان زمان باشد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: مراسم با شکوه پیاده روی و اجتماع عظیم اربعين حسيني نمايشي باشكوه از شور و شعوري است كه مي‏تواند راه درمان بسياري از دردهاي جهان اسلام باشد چراكه اين‏راهپيمايي، موجب نزديكي قلوب و يكي از مهم‏ترين عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

وی افزود: این همایش عظیم که بر محور عشق به ابا عبدالله الحسین شکل نشان مي‏دهد اگر جهان اسلام بخواهد بر مسئله وحدت مسلمانان تمركز كند، محبت اهل بيت(ع) مهم‏ترين مساله است كه مي‏تواند به‏عنوان محور مورد توجه قرار گيرد.

امام جمعه قیدار به ارتحال ملكوتى علامه طباطبايى روز كتاب و كتابخوانى و آغاز هفته كتاب اشاره کرد و گفت: تاریخ شیعه سرشار از افتخاراتی است که به دست عالمان ربانی و متعهد به وجود آمده است یکی از موثرترین این علما که درخشش ویژه ای دارد حضرت علامه طباطبائی است که هنوز هم پرچم دار عرصه های علمی و فکری و فرهنگی جهان تشیع در عصر حاضر است این عالم سترگ الهی با دو بال قرآن و عترت و عقل پرواز کرد و در طول حیات پر خیر و برکت خود همواره درخدمت مردم و فرهنگ تشیع بود و در این راه هیچگاه احساس خستگی نکرد. تفسیر گرانسنگ المیزان و کتابه های بدایه الحکمه و نهایه الحکمه و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار ارزشمند این عالم بزرگ الهی است.
وی افزود: زمانی که در دهه های 20 و 30 افکار الحادی به جهان اسلام هجوم آورد سلاح قلم را در دست گرفت و با آنها به مبارزه برخاست و پوچی فلسفه مادی را آشکار ساخت و از نفوذ ان ها جلوگیری نمود.
امام جمعه قیدار ادامه داد: روز رحلت این عالم متاله روز کتابخوانی نامذاری شده است کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و نیازهای ضروری افراد تبدیل شود مثل خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود. به تعبیر مقام معظم رهبری يكي از بدترين و پرخسارت‏ترين تنبلي‏ها، تنبلي در خواندن كتاب است. هرچه هم انسان به اين تنبلي ميدان بدهد، بيشتر مي‏شود.
وی افزود: محیط جامعه اسلامی باید مثل یک مدرسه ،محیط تعلیم و تعلم باشد هر کس در هر مرحله ای که هست در حال یاد دادن و یادگیری باشد چون یاد گیری حد و مرزی ندارد.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: در کنار این امر باید مسئولیان امر توجه داشته باشند که کتاب خوب تولید شود کتاب غذای روح انسان است باید مواظب باشند غذای آلوده و مسموم به خورد جامعه داده نشود قرآن کریم دستور می دهد که در غذای خود دقت باید کرد «فلینظر الانسان الی طعامه» امام باقر علیه السلام در ذیل این آیه شریفه می فرمایند ای علمه ممن یأخذه یعنی باید دقت کند که علمش را از کی اخذ می کند.
وی افزود: پس باید مواظب بود غذای مسموم خطرناک گندیده با رنگ آمیزی های خیلی خوب به خورد مردم ندهند همانگونه که بهداشت و اماکن اگر ببیند غذای فاسد به مردم فروخته می شود با آن مقابله می کنند با کتب ضاله و انحرافی که با دین و اعتقاد مردم بازی می کند باید مقابله کرد و در زمينه توليد و چاپ كتاب، بى‏مبالاتى جایز نیست. وظيفه دولت، وظيفه وزارت ارشاد است که اجازه ندهد کتابی را که گمراه‏كننده و فاسدكننده است، وارد بازار و جامعه شود.
امام جمعه قیدار به شهادت مرزبانان نیز اشاره کرد و گفت: بار ديگر دستان پليد تروريست و جريانات وابسته كه امنيت ايران اسلامى را هدف قرار داده‏اند، تعدادى از عزيزان غيور و مرزبانان رشيد، شجاع و مخلص را كه در سخت‏ترين شرايط، حافظ خاك و عزت اين مرز و بوم هستند به شهادت رساند و همه ايرانيان را دغدار کرد.
وی افزود: شجاعت و رشادت این مرزبانان عزیز و توان دفاعى و نظامى كشور و مجاهدت‏ها و فداكارى‏هاى فرماندهان و مدافعان حرم، آرزوى چندين‏ساله تروريست‏ها، جريانات افراطى و تكفيرى و حاميان آنان در منطقه را براى بر هم زدن ثبات و امنيت ايران اسلامى ناكام گذارد است باعث شده خواب شوم دشمن تعبير نشود.
اشراق 24

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر