logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبرداد

توقیف ١٠٠ عنوان بازی غیرمجاز رایانه‌ای در زنجان/ بازی‌ نهنگ آبی در زنجان کشف نشد

توقیف-١٠٠-عنوان-بازی-غیرمجاز-رایانه‌ای-در-زنجان-بازی‌-نهنگ-آبی-در-زنجان-کشف-نشد

رئیس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 100عنوان بازی غیرمجاز رایانه‌ای طی بازدید کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی توقیف شد.

معراج کرمی، در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و درگیری فکری خانواده‌ها و نوجوانان در این مقوله، اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان نهاد متولی ساماندهی این بازی‌ها، عصر دیروز اقدام به بازدید از مراکز عرضه بازی‌های رایانه‌ای کرده و بازی‌های غیرمجاز را توقیف نمود.

وی با اعلام آخرین هشدار به عرضه‌کنندگان چنین بازی‌هایی، گفت: بعد از این در صورت مشاهده چنین مواردی، برخورد جدی‌تری با عوامل عرضه صورت می‌گیرد.

کرمی از شهروندان خواست فقط بازی‌هایی که دارای هولوگرام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند را خریداری کنند و بازی‌های فاقد این هولوگرام را خریداری نکنند.

این مسئول ادامه داد: افرادی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به عرضه و توزیع بازی‌های غیرمجاز می‌کنند و نمی‌دانند این بازی‌ها چه مشکلات روحی و روانی برای نوجوانان و استفاده‌کنندگان از این بازی‌ها ایجاد می‌کند.

وی متولی تعیین مجاز یا غیرمجاز بودن بازی‌ها را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دانست که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

این مسئول تاکید کرد: بازی‌های غیرمجاز منجر به ایجاد اختلال‌های رفتاری و روان‌پریشی در میان کودکان و نوجوانان می‌شود و بر همین اساس از همه عرضه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای درخواست داریم که از توزیع موارد غیرمجاز جدا خودداری نمایند.

رئیس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با ابراز خرسندی از عدم وجود بازی‌های خطرناک در استان زنجان گفت: تاکنون بازی‌های خطرناکی که لطمات جدی به جا می‌گذارد، در زنجان مشاهده نشده و اگر مردم با چنین مواردی مواجه شدند حتما به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع دهند.

کرمی با بیان اینکه خوشبختانه بازی های خطرناک در زنجان کشف نشد، ادامه داد: بازی نهنگ آبی نیز در هیچیک از موارد بازرسی وجود نداشت.

وی گفت: هر سال به صورت دوره ای دو بار نظارت بر کلوپ ها انجام می شودو در صورت انعکاس خبری به صورت موردی نیز این بازرسی ها انجام می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر