logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۳۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر اداره ثبت احوال شهرستان زنجان خبرداد

ثبت 735 تولد نوزاد در یک ماه گذشته در زنجان/ بیماری‌های قلبی عروقی نخستین عامل مرگ و میر در زنجان

ثبت-735-تولد-نوزاد-در-یک-ماه-گذشته-در-زنجان-بیماری‌های-قلبی-عروقی-نخستین-عامل-مرگ-و-میر-در-زنجان

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان زنجان با اشاره به میزان تولد نوزادان در یک ماه گذشته در زنجان گفت: در یک ماه گذشته 735 نوزاد در زنجان متولد شده است.

به گزارش موج رسا; محمد فاتحی نژاد امروز در جمع خبرنگاران به علل مرگ و میرها در زنجان اشاره و اظهار کرد: اولین عامل بیشتر مرگ و میر‌ها مربوط به بیماری‌های قبلی و عروقی است.

وی دومین عامل مرگ و میر‌ها در زنجان را سرطان عنوان کرد و افزود: مهمترین علل مرگ‌و میر‌ها به ترتیب بیماریهای قلبی و عروقی 86مورد که44مورد مرد و 42مورد زن بوده و سرطانها و تومورها 22مورد که 13مورد مرد و 9مورد زن بوده که در به ثبت رسیده است.

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان زنجان سومین عامل مرگ‌ومیر‌ها را بیماریهای عفونی و انگلی عنوان کرد و افزود: در یک ماه گذشته 14در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که 5 مورد مرد و 9مورد زن گزارش شده است.

وی افزود: حوادث غیر عمدی نیز چهارمین عامل مرگ و میرها بوده که در یک ماه گذشته 9 نفر در اثر این نوع حوادث جان خود را از دست دادند.  

فاتحی نژاد افزود: در این ماه 142فقره ازدواج و 118فقره طلاق به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به میزان وقوع تولد در یک ماه گذشته اظهار کرد: در مهرماه امسال 735فقره تولد و 193فقره فوت در شهرستان زنجان به ثبت رسیده است.

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان زنجان تصریح کرد: از این تعداد ولادت، 696مورد در بخش شهری و 39مورد در بخش روستایی اتفاق افتاده و از طرفی از این تعداد 390مورد تولد پسر و 345مورد تولد دختر بوده است.

وی با اشاره به میزان وفات‌ها نیز اشاره و ابراز کرد: آمار وفات نیز 152مورد در بخش شهری و 39مورد در بخش روستایی بوده و همچنین 110مورد مربوط به مردان و 81 مورد مربوط به زنان بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر