logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۳۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

دستگاه های فرهنگی پیشگام تر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند/نامگذاری هفتم اسفند به عنوان روز حماسه و ایثار استان زنجان

دستگاه-های-فرهنگی-پیشگام-تر-در-ترویج-فرهنگ-ایثار-و-شهادت-هزینه-کنند-نامگذاری-هفتم-اسفند-به-عنوان-روز-حماسه-و-ایثار-استان-زنجان-

استاندار زنجان گفت: انتظار داریم دستگاه های فرهنگی پیشگام تر از مابقی دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و هزینه کنند.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت:تعلل دستگاه های اجرایی در اجرای قانون جامع ایثارگران بیان شود تا تذکر لازم ارائه شود.

وی با بیان اینکه در طول شش ماه گذشته 2 هزار و 500 از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان انجام شده است، افزود: این نشان دهنده فضای ایثار فرهنگ و شهادت است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: تردد در رفت و آمد محتوایی تر از عکس در و دیوار است.

درویش امیری با بیان اینکه هر روز به طور متوسط هفت دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان می شود، افزود: موضوع دفاع مقدس با همه مشکلاتی که در تامین منابع مالی وجود دارد، باید پیگیری شود.

وی گفت: دستگاه های اجرایی که دارای اعتبارات فرهنگی هستند باید در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات بهتری را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 500 میلیارد تومان به پیمانکاران در استان بدهکار هستیم،افزود: بعید می دانم در حوزه فرهنگ بدهکاری داشته باشیم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه های فرهنگی پیشگام تر از مابقی دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و هزینه کنند.

درویش امیری بیان داشت: روز هفتم اسفند باید در شورای فرهنگ عمومی در دستور کار باشد تا به عنوان روز حماسه و ایثار استان ثبت و تجلیل از رزمندگان شود.

وی برضرورت جلوگیری از اجرای برنامه های کلیشه ای و تکراری تاکید کرد و گفت: باید عظمت و بزرگی علمی استاد شهید شهریاری در کنار اخلاص ایشان مطرح شود.

این مسئول بیان داشت: امیدواریم در مستند شهید شهریاری همه زوایای زندگی وی گنجانده شود.

استاندار زنجان یادآور شد: آشنایی مردم و جوانان با ارزش ها و مفاهیم ایثار و شهادت باید جدی تر دنبال شود اگر توانستیم با بد اخلاقی مبارزه کنیم می توانیم مفاهیم ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

وی گفت: فرهنگ غنی اسلامی مبارزه با بداخلاقی ها است و تلاش کنیم دروغ و تهمت را از بین ببریم که باید در عمل در این زمینه گام برداشته شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر