logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
همزمان با 5 آبان ماه؛

مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در زنجان برگزار می شود

مرحله-استانی-جشنواره-قرآنی-مدهامتان-در-زنجان-برگزار-می-شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: همزمان با 5 آبان ماه؛مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در زنجان برگزار می شود.

مرتضی مقدمی، در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه جوانان کانونی (5 آبان) سال جاری در تکیه اکبریه زنجان برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان با هدف شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام برگزار می شود، افزود: ارتقای انس و الفت جوانان با آیات نوربخش قرآن کریم و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در بین جوانان بالاخص فعالان کانون های مساجد از دیگر اهداف این جشنواره قرآنی است.

این مسئول با اشاره به اینکه مرحله استانی جشنواره مدهامتان در رده سنی بالای 18 سال برگزار می شود، گفت: شرکت کنندگان در رشته های قرآنی قرائت تحقیقی، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای شناسایی و کشف استعدادهای برتر قرآنی فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می شود. 

مقدمی، با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان همه ساله به صورت استانی برگزار می شود،گفت: نفرات برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری به ستاد عالی کانون های مساجد معرفی می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حمایت ستاد عالی هماهنگی و نظارت برکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نظر دارد برای ششمین سال متوالی سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل‌عبا را در ایام محرم و صفر برگزار کند.

وی ادامه داد:این سوگواره در راستای بزرگداشت ایام شهادت امام حسین(ع) و ترویج و تبیین سیره آن امام همام و یاران باوفای ایشان، تعمیق شناخت واقعی اهل‌بیت(ع) از طریق اهمیت دادن به حضور در عزاداری‌ها در کنار مجالس شور و عزاداری، زمینه‌سازی برای شناسایی استعدادهای نهفته علاقمندان و دوستداران اهل‌بیت(ع) در عرصه هنر و خلاقیت دینی و مدیریت و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء و توسعه کمی و کیفی مراسم محرم و صفر برگزار می‌شود. 

این مسئول تصریح کرد: ششمین سوگواره فرهنگی و مذهبی خامس آل‌عبا در محورهای تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا در فضای مجازی، معرفی آیین‌های عزاداری منطقه و محل سکونت افراد و عکاسی با تلفن همراه برگزار می‌شود.

مقدمی افزود:مساجد و کانون‌های متقاضی شرکت در طرح لازم است در قالب محورهای سوگواره نسبت به ثبت نام و ارسال گزارش در سایت www.javananemasajed.ir   اقدام کنند.

وی افزود:دبیرخانه استان زنجان به مدت یک ماه از طریق سایت از اول ماه ربیع الاول تا پایان این ماه گزارشات و آمار کلی مساجد و کانون‌های مجری را دریافت و پس از داوری اسامی مساجد و کانون‌های برتر را به ستاد عالی اعلام می کند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد:شرکت کنندگان در این سوگواره بایستی مطالب و پست‌های ایجاد شده با موضوع محرم و قیام امام حسین(ع) را به شماره پیام رسان سروش 09104732930 ارسال کنند. 

مقدمی ادامه داد:هرشرکت کننده در ابتدای کار در کانال سروش به آدرس @khames6 عضو شده تا تمام اطلاعیه‌ها و اخبار مربوطه را دریافت کند. 

وی افزود:شرکت کنندگان بایستی پست‌های خود را از طریق اکانت خود به لنزور سوگواره khamesalaba به عنوان اثر ارسال کند. 

این مسئول بیان داشت: همچنین شرکت کنندگان می‌توانند با پیج شخصی خود یا ایجاد یک پیج جدید در این سوگواره شرکت کنند. 

مقدمی ادامه داد:همچنین کانون‌هایی که در ایام محرم و صفر برنامه‌های ویژه ای در راستای بزرگداشت حماسه کربلا و قیام امام حسین(ع) دارند می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی جشنواره نسبت به ثبت برنامه‌های خود اقدام و مستندات برنامه‌ها را در قالب سی‌دی به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

این مسئول افزود:برنامه‌ها می‌تواند در قالب برگزاری نمایشگاه عکس، تئاتر خیابانی، تعزیه، نمایشگاه خوشنویسی، یادواره شهدای مدافع حرم و ... باشد. 

وی آخرین مهلت ارسال اثر را 28 آبان ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: اسامی برندگان همزمان با 18 اسفند بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اعلام و تجلیل خواهد شد. 

گفتنی است،علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زنجان- میدان استقلال- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان- دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مراجعه و یا با شماره تلفن های 4-33548003-024 تماس حاصل کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر