logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۱۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید؛

اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان برگزار می شود

اختتامیه-جشنواره-فرهنگی-و-هنری-نماز-در-زنجان-برگزار-می-شود

با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید؛اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان برگزار می شود

به گزارش موج رسا; اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری نماز به همت دبیرخانه جشنواره فرهنگی و هنری نماز شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان زنجان،با حضور حجت الاسلام و المسلمین كاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور سخنران اصلی و دیگر سخنرانان مراسم حضرت آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان و مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور و مهمانانی از سراسر کشور برگزار می شود.

  مدیرکل بنیاد استان زنجان در خصوص این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری نماز شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان زنجان با هدف جمع‌آوری آثار شهدا در رابطه با نماز و تبدیل آن به مجموعه یا کتاب درنظر گرفته شده است، افزود: این جشنواره فرصتی بود برای مطالعه آثار و همچنین تولید آثار هنری در باب نماز در آئینه ایثار و شهادت. 

علی کاظمی با اشاره به اینکه امیدواریم بیش از پیش شاهد برگزاری چنین جشنواره‌هایی باشیم، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نه تنها تار و پودی پر معنا به ادبیات دفاع مقدس می‌بخشد بلکه هنرمندان را به وادی ایثار و شهادت وارد می‌کند. 

وی با اشاره به نتایج قابل توجه تولید آثار هنری در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهدا عنوان کرد: فرهنگ غنی ایثار و شهادت سرشار از نگفته‌هایی است که باید برای نسل آینده بیان شود. 

 گفتنی است،نتایج جشنواره فرهنگی و هنری نماز  اعلام و بر اساس آن،در بخش داستان عبدالرزاق پورعاطف با اثر "شاخ بازی" از خوزستان نفر اول، پریسا نوروز با اثر "مکبر دوست داشتنی" و سیده رقیه غائبی با اثر " برای دیدن تو به بهشت می‌آیم" از زنجان به ترتیب نفرات دوم تا سوم شدند. 

در بخش گزیده وصیتنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل با اثر "سجاده‌های خونین" عنوان اول، فریبا رسولی با اثر "نماز در وصیت شهیدان" از زنجان نفر دوم و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی با اثر "وصیتنامه شهیدان درباره نماز" عنوان سوم را از آن خود کردند. 

در بخش خاطره مجتبی صفدری با اثر "بازی با ستاره‌ها" از گیلان، سیده رقیه غائبی با اثر "مزه تلخ کنجد" از زنجان و تهمینه طوسی با اثر "امر به معروف حاج‌خانم" از زنجان رتبه‌های اول تا سوم را به ترتیب به نام خود ثبت کردند.

  در بخش وبلاگ‌نویسی سیده مریم حسینی با اثر "وصیت شهدا در باب نماز" از زنجان نفر اول، فاطمه رحمانی با اثر "وبلاگ کجایید ای شهیدان خدایی" از خراسان رضوی نفر دوم و مجید بابائی با اثر سجده‌گاه در محضر شهدا از زنجان نفر سوم شدند. 

در بخش شعر امیر رسولی با یک قطعه شعر از زنجان نفر اول، رضا اسمخانی با ثار"نماز عشق" از زنجان نفر دوم و حسین احدی قورتولموش از اردبیل با شعری در وصف نماز شهدای اسلام در مناطق عملیاتی سوم شدند. 

همچنین ستاد اقامه نماز از استان آذربایجان غربی در بخش فیلم کوتاه با اثر "زمان از دست رفته" عنوان اول را کسب کرد.

  در بخشی از این جشنواره نفرات اول تا سوم در بخش‌های داستان، گزیده وصیتنامه، خاطره، فضای مجازی(وبلاگ نویسی)، شعر، فیلم کوتاه جوایز خود را دریافت کردند.//ن   

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر