logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۴۰۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بیگدلی در گفت‌وگو با موج رسا:

بیکاری جوانان در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد/ کتاب آسیب‌های اجتماعی به زودی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود

بیکاری-جوانان-در-صدر-آسیب‌های-اجتماعی-قرار-دارد-کتاب-آسیب‌های-اجتماعی-به-زودی-تقدیم-مقام-معظم-رهبری-می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل گزارش آسیب‌های اجتماعی گفت: بیکاری جوانان در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

احمد بیگدلی در گفت‌وگوبا خبرنگار موج رسا; با اشاره به احصا آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد این موضوع یکی از دغدغه مقام معظم رهبری بوده و دستوری نیز در این راستا صادر فرمودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی در هر ۶ ماه شده‌اند، افزود: ما حدود ۵ ماه پیش به همراه تمامی مسئولان اجرایی کشور که در رفع آسیب‌های اجتماعی دخیل هستند و وظایفی دارند خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که نزدیک به ۱۵ ارگان، سازمان و وزارتخانه در این جلسه نقطه‌نظرات و گزارشاتی ارائه کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه در مورد کارهایی که باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی انجام شود بحث و تبادل نظر انجام شد و قرار بر این است که گزارش به صورت یک کتابچه درآید.

وی با اشاره به اینکه کتاب آسیب‌های اجتماعی تقدیم رئیس محترم مجلس شده است، گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان باید آسیب‌های اجتماعی باشد که بخواهیم در این زمینه کوتاهی کنیم آسیب‌های جبران ناپذیری را به کشور وارد می‌کند.

بیگدلی با اشاره محورهای اصلی کتاب آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اشتغال جوانان یکی از محورهای اصلی این گزارش است، به نظر ما بیکاری جوانان و به خصوص جوانان تحصیل کرده عامل اصلی ایجاد مشکلات دیگر برای خانواده‌ها و اجتماع است.

وی با بیان اینکه طلاق و مسائل مربوط به خانواده دومین موضوع اولویت‌دار در گزارش آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اعتیاد در همه ابعاد و همچنین معتادان متجاهر یکی دیگر از محورهای این گزارش و کتاب آسیب‌های اجتماعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل کودکان و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست اظهار کرد: امروزه اتفاقاتی که در این زمینه می‌افتد نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که باید توجه جدی در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: این گزارش و  کتابچه در اولین فرصت که جلسه ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی برگزار شود، تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد.

بیگدلی با بیان اینکه کارگروه‌های متعددی در سازمانها و وزارتخانه‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است، گفت: مجلس و به خصوص کمیسیون اجتماعی با توجه به نگرانی‌هایی که در این خصوص دارد در کنار دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کن شدن این آسیب‌ها تلاش می‌کند.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ]
نمایندگان ..... استان زنجان مشکلات استان را در مجلس فریاد بزنید اگر وقت نشد آن را رسانه ای کنید نمایندگان ..... استان زنجان چرا در مجلس سکوت پیشه می کنید مشکل مردم استان زنجان بیشتر از همه ی استانهاست
فرم ارسال نظر