logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۴۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

تولید برق از زباله تجربه مشابهی در کشور ندارد

تولید-برق-از-زباله-تجربه-مشابهی-در-کشور-ندارد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تولید برق از زباله مقوله جدیدی است که تجربه مشابهی در کشور ندارد.

به گزارش موج رسا; جواد رحمتی در جلسه هماهنگی قرارداد با هیئت سرمایه گذار خارجی، اظهار داشت: در گذشته موضوع بازیافت زباله پیگیری شده است و موضوع تهیه کمپوست از زباله مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه تولید انرژی برق از بازیافت نیز مورد توجه بوده است، خاطرنشان کرد: پیشنهادهای مختلفی در این زمینه به استان شده بود که به دلیل مشکلات به وجود آمده به نتیجه نرسید.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: وقتی پیشنهاد تولید برق از زباله مطرح شد، این مقوله جدیدی بود که تجریه مشابهی در کشور نداشت و این پیشنهاد در کارگروه بازیافت استان بررسی شد.

رحمتی گفت: دو تا پیشنهاد در این زمینه داشتیم که با ولتاژهای متفاوتی تولید برق مطرح شده بود و در نهایت تصمیم گرفته شد که به عنوان پایه موضوع تهیه برق از زباله برای فراخوان مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان انجام و پیشنهاد شرکت بررسی شد و تجارب کارهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که روش مطمئنی برای این موضوع است.

این مسئول گفت: با پیگیری های انجام شده در نهایت این ملاقات انجام و عزم جدی برای رفع موانع احتمالی وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: پس از توافق نهایی، پروژه سریعتر آغاز می شود و امیدواریم پایلوتی در کشور باشد تا الگویی برای سایر استان های کشور شود.

رحمتی با اشاره به مکان یابی این پروژه در زنجان، گفت: 200 هزار نفر جمعیت به این حوزه اضافه می شود که شامل شهر ابهر با 100 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری این پروژه،خرم دره با 40 کیلومتر فاصله با 60 هزار جمعیت دارد و صائین قلعه است.

سرپرست شهرداری زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: کار پروژه در زنجان با هماهنگی های انجام شده کلید می خورد و این پروژه یکی از پروژه های مهم استان زنجان است.

محمدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری های لازم وقفه ای در اجرای این پروژه پیش نیاید.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷ ]
استان زنجان همیشه از زبان مسئولان در جهان مقام اول را درتمام زمینه ها دارا می باشد اما «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، ما در استان زنجان در آخرین رتبه هم جایگاه مشکک داریم
فرم ارسال نظر