logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۹۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از 11 تا 18 آبان ماه؛

دهمین نمایشگاه کتاب در زنجان برگزار می شود

دهمین-نمایشگاه-کتاب-در-زنجان-برگزار-می-شود

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از 11 تا 18 آبان ماه؛دهمین نمایشگاه استانی کتاب در زنجان برگزار می شود.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت ‌و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دهمین نمایشگاه کتاب استانی زنجان با حضور ناشران سراسر کشور در زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه  از 11 آبان ‌ماه سال جاری،ادامه داد:زمان برگزاری نمایشگاه تا 18 آبان ماه است.

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه در شهریور ماه سال گذشته برگزار شد،افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام شده و به منظور استفاده مطلوب دانشگاهیان و دانش آموزان به آبان ماه انتقال یافت.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته 347 ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب زنجان حضور داشتند،افزود: امسال نیز این نمایشگاه با حضور ناشران برتر کشوری برگزار می شود.

وی از برگزاری همزمان نمایشگاه مطبوعات استان زنجان با این نمایشگاه خبر داد و بیان داشت: امسال سومین نمایشگاه مطبوعات استان برگزار می ‌شود.

معاون فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان محل برگزاری نمایشگاه کتاب استان را مصلی زنجان با بیش از 5 هزار متر فضای نمایشگاهی عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

قاسمی همچنین از برگزاریجشنواره شعر و قصه استان زنجان در بخش‌های 6 گانه خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های شعر کلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی، شعر آزاد ترکی، داستان کوتاه فارسی و داستان کوتاه ترکی برگزار می شود.

وی گفت: بخش موضوعی این جشنواره نیز شامل ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، نماز و معنویت، اقتصاد مقاومتی، حقوق شهروندی است.

این مسئول مهلت زمان ارسال آثار به جشنواره را تا تاریخ 10 آبان ‌ماه اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان 14 آذرماه برگزار می شود.

وی جوایز این جشنواره را به نفر اول در هر بخش از جشنواره مبلغ 7 میلیون ریال به همراه تندیس عنوان کرد و گفت: نفر دوم 5 میلیون ریال و نفر سوم 3 میلیون ریال دریافت می کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین در بخش موضوعی نیز به 10 نفر، برگزیده مبلغ 2 میلیون ریال اهدا می شود.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر