logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مرجع تقلید شیعیان:

قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نجات دهنده نیست

قرآن-بدون-عترت-و-عترت-بدون-قرآن-نجات-دهنده-نیست

مرجع تقلید شیعیان گفت: قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نجات دهنده انسان نبوده و این دو باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

به گزارش موج رسا; آیت الله سید محمد حسینی در مراسم شام غریبان در حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه مسئله شرک در قرآن به دوگونه بیان شده است،اظهار داشت: در آیات قرآنی شرک به دوگونه  شرک به ذات خداوند که قائل به خداوندی در کنار خداوند بوده و معنای دیگر شرک این است که شخص یا شی را وسیله ای برای امور قرار دهیم که به این شرک،شرک طولی  می گویند.

وی تصریح کرد:در شرک طولی است که انسان بت ها را در پیشگاه خداوند واسطه قرار می دهد.

آیت الله حسینی با ابراز اینکه خط رسالت از حضرت آدم تا خاتم همگی دعوت به توحید داشته است،عنوان کرد:بدون اذن خداوند توسل و واسطه قرار دادن دیگری شرک به خداوند محسوب می شود.

وی افزود:خط رسالت و امامت همگی دعوت به توحید بوده و بدون اذن خداوند واسطه ای قرار نداده اند و دلیل و اذن به ما وارد نشده است تا بتها را وسیله رسیدن به خداوند قرار دهیم .

آیت الله حسینی ابراز کرد:قرآن با مبارزه با شرک افرادی را که بت ها را وسیله رسیدن به خداوند دانسته اند را مزمت کرده است و اذن و اجازه ای از طرف خداوند به بت ها داده نشده است تا بتها را وسیله رسیدن به خداوند قرار دهیم.

وی گفت: اگر توسل و واسطه قرار دادن با اذن خداوند باشد عین توحید بوده و دلیل سجده ملائکه بر آدم نیز همین امر بوده است.

آیت الله حسینی ابراز کرد: خداوند به ملائکه دستور داده است که بر آدم سجده کنند و چون این امر به اذن خداوند بوده پس شرک نبوده  بلکه اطاعت از فرمان الهی است.

وی با بیان اینکه مقام امامت نیز مقام الهی و به اذن خداوند است،خاطرنشان کرد: توسل به امامان معصوم نیز با اذن به خداوند و مقام امامت همان علم الهی است که به امامان معصوم تعیین شده از طرف خداوند انتقال یافته است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نجات دهنده انسان نبوده و این دو باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی با ناقص دانستن علوم کسب شده توسط جامعه بشری گفت: انسان نباید به پیشرفتهای علم بشری مغرور باشد چرا که این علم در مقابل علم الهی ذره ای بیش نیست.

آیت الله حسینی افزود:وجود جن توسط علم بشری تاکنون اثبات نشده است در حالیکه در قران کریم  در بیش از هزار و ۴۰۰سال پیش به وجود جن اشاره شده است.

وی افزود:ائمه معصوم نیز بواسطه علم الهی از خطا دور بوده و بنا به فرموده امام رضا (ع)مظهر اسماء الهی هستند.

زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر