logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۸۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قائم مقام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

35 هزار بیکار در استان زنجان وجود دارد/ نرخ بیکاری در استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری است

35-هزار-بیکار-در-استان-زنجان-وجود-دارد-نرخ-بیکاری-در-استان-زنجان-پایین‌تر-از-میانگین-کشوری-است

قائم مقام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در استان زنجان 9.7 درصد است گفت: در حال حاضر 35 هزار نفر بیکار در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; محمد رضا آبی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان زنجان زیر میانگین کشوری است اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان زنجان 9.7 است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز میزان 9.7 نرخ بیکاری را توانستیم حفظ کنیم تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حفظ تک رقمی نرخ بیکاری و هم کاهش آن در سطح استان انجام می‌دهیم.

قائم مقام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به اشاره به آمار بیکاران استان زنجان گفت: در حال حاضر حدود 35 هزار نفر بیکار در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت مکلف است سالانه 971 هزار شغل در سطح کشور ایجاد کند ابراز کرد: سهم استان زنجان از این میزان در اشتغال استان 2.58 است.

آبی‌پور افزود: افراد جویای کار در سطح استان زنجان در سه قسمت زیر زیر دیپلم، تحصیلات دانشگاهی و افرادی هستند که دنبال کار بهتری هستند تشکیل دادند.

وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در استان زنجان اظهار کرد: رویکرد اصلی طرح که برای استان‌ها و مناطق مختلف به صورت مجزا تهیه و اجرا می‌شود، استفاده از ظرفیت رشته‌ها و مشاغل با قابلیت اشتغال بالا و واجد مزیت‌های اقتصادی منطقه ای است.

قائم مقام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ابراز کرد: طرح تکاپو بر بستر مشارکت و محوریت بخش خصوصی تعریف و تدوین شده و نقش دولت فقط در قالب تسهیل گری و مداخله محدود تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع کارآفزینی در کشورهای اروپایی از قرن پانزدهم و شانزدهم مطرح شده است ابراز کرد: این طرح در کشورمان با آغاز برنامه سوم توسعه در دستور کار قرار گرفت.

آبی‌پور با اشاره به اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه جتماعی با اشاره به برگزاری جشنواره کار آفرینی در زنجان بیان کرد: امسال از 11 شهریورماه تا 11 مهرماه فراخوان از طریق چاپ بنر، نصب پوستر و مصاحبه اطلاع رسانی برای ثبت نام کار آفرینان در جشنواره در سطح استان انجام شده است.  

وی خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، علوم تحقیقات، جهاد دانشگاهی، بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت وظایفی را در حوزه توسعه کار آفزینی دارند که در برنامه سالیانه کشور آمده و منابعی نیز برای آن پیش‌بینی شده است.

قائم مقام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز 90 نفر در جشنواره کارآفرینی زنجان شرکت کردند گفت: بعد از ثبت نام داوری توسط هیئت داوران اداره کار انجام می‌شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر