logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۸۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

خرید تضمینی سیب از باغداران استان زنجان/ برداشت 150 هزار تن سیب پاییزه از باغات استان زنجان پیش‌بینی شده است

خرید-تضمینی-سیب-از-باغداران-استان-زنجان-برداشت-150-هزار-تن-سیب-پاییزه-از-باغات-استان-زنجان-پیش‌بینی-شده-است

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به خرید تضمینی سیب از باغداران در استان زنجان گفت: هم اکنون خرید تضمینی سیب درجه سه باغداران در سه شهرستان ابهر، خدابنده و زنجان در حال انجام است.

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سطح باغات سیب استان زنجان به 9 هزار و 168 هکتار می رسد که در حال حاضر 7 هزار و 737 هکتار از این سطح بارور و یک هزار و 431 هکتار مابقی غیر بارور است.

وی تصریح کرد: امسال تولید 183 هزار تن سیب در استان زنجان برآورد شده بود که سرمازدگی این میزان را به 150 هزار تن کاهش داد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان رد، گلدن، گرانی اسمیت، استارتینگ، گالا، فوجی و سیب گلاب را از جمله ارقام مورد کشت سیب در استان زنجان برشمرد و عنوان کرد: 30 درصد باغات سیب استان بهاره بوده و مابقی مربوط به ارقام پاییزه است.

اوجاقلو خاطرنشان کرد: برداشت ارقام پاییزه سیب در استان زنجان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سیب درجه سه مصارف صنعتی داشته و برای تولید کنسانتره و آبمیوه مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: از آنجایی که سیب درجه سه مصرف تازه خوری ندارد لذا دولت به منظور حمایت از باغداران اقدام به خرید تضمینی آن از تولید کنندگان کرده است.

جاقلو قیمت خرید تضمینی سیب درجه سه توسط تعاون روستایی را کیلیویی 2 هزار و 889 ریال اعلام کرد و بیان داشت: سیب درجه سه مشمول خرید تضمینی دارای خصوصیات مختلفی است به طوری که میوه ها نباید نارس، آفت زده و یا آلوده به گرد و خاک باشد و هر کیلو سیب درجه سه دارای حداکثر 15 میوه است.

وی خاطرنشان کرد: سه شهرستان مذکور عمده تولید کننده سیب در استان زنجان هستند و به همین منظور فعلا خرید تضمینی در این سه شهرستان انجام می گیرد.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر