logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

5 پروژه ناتمام فرهنگی زنجان به بخش خصوصی واگذار می شود/اجرای 70 درصد مصوبات کارگروه های فرهنگی زنجان

5-پروژه-ناتمام-فرهنگی-زنجان-به-بخش-خصوصی-واگذار-می-شود-اجرای-70-درصد-مصوبات-کارگروه-های-فرهنگی-زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پنج پروژه نیمه‌تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان باید به بخش غیردولتی واگذار شود.

به گزارش موج رسا; ناصر مقدم در مراسم افتتاح چهارمین دوره کارگروه‌های "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه" زنجان، اظهار داشت: سومین دوره کارگروه‌ها در سال گذشته برگزار و تعداد متوسط جلسات هر کارگروه پنج جلسه با هشت مصوبه بود که ٦٠ درصد مصوبات این کارگروه‌ها مربوط به اصلاح روند اجرایی برنامه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ٤٠ درصد هم برنامه‌های جدیدی است که کارگروه‌ها پیشنهاد داده و در برنامه‌های سال ٩٦ گنجانده شده است،خاطرنشان کرد:٧٠ درصد مصوبات این کارگروه‌ها اجرایی شده، ١٠ درصد اجرایی نشده و ٢٠ درصد نیز قابلیت اجرایی نداشته است.

این مسئول اعضای دوره قبل کارگروه‌ها را ٩٨ نفر در قالب ١٤ کارگروه عنوان کرد که ١٧ نفر از اعضای آن را بانوان تشکیل داده و ٨١ نفر مرد بوده و ٨ نفر نیز از میان روحانیان انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در چهارمین دوره نیز ١١٢ نفر در ١٦ کارگره حضور دارند که ٩٧ نفر را مردان و ٢٤ نفر را بانوان تشکیل داده و این نشان‌دهنده رشد چهار درصدی تعداد بانوان در راستای شعارهای دولت برای افزایش مشارکت بانوان است.

مقدم از اعضای کارگروه‌های "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه" خواست که با توجه به شعار سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، این اداره را در گفتمان‌سازی برای تحقق این شعار یاری دهند.

وی با اشاره به وظایف اداره فرهنگ و ارشاد در تولید محتوا و فرهنگ‌سازی در این مسیر گفت: در راستای عمل به شعار سال، پنج پروژه نیمه‌تمام داریم که باید به بخش غیردولتی واگذار کنیم و این کار به چند روش میسر است و سعی داریم این کار را با هر روشی که مد نظر اعضای کارگروه‌ها باشد به انجام برسانیم.

این مسئول با بیان اینکه تالار بزرگ شهر که در اراضی پایین کوه، روبروی مسجد امام محمد باقر(ع) قرار دارد، اجرایی می شود، گفت:سالن نمایش و دو هنرستان هنرهای زیبا از جمله این پروژه‌هاست که امیدواریم کارگروه‌ فرهنگ و اقتصاد افراد واجد شرایط برای واگذاری این پروژه‌ها را شناسایی کرده و معرفی کند تا با واگذاری این پروژه‌ها و احداث هرچه سریع‌تر آنها، شهروندان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکیل این کارگروه‌ها را برای مشورت در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی عنوان کرد و ادامه داد: در مراسم امروز، هفت کارگروه در حوزه "فرهنگ و هنر" با عناوین "فیلم و عکس"، "تجسمی و خوشنویسی"، "قرآن و نهج‌البلاغه"، "کتاب و ادبیات"، "مطبوعات و رسانه"، "موسیقی و آوا" و "هنرهای نمایشی" و ٩ کارگروه در حوزه "فرهنگ و جامعه" با عناوین " فرهنگ و سبک زندگی"، "فرهنگ و اقتصاد"، "فرهنگ و بازار"، "فرهنگ و بانوان"، "فرهنگ و حقوق شهروندی"، "فرهنگ و روحانیت"، "فرهنگ و عترت"، "فرهنگ و فضای مجازی" و "فرهنگ و ارزش‌های دینی" تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به انتظارات از این کارگروه‌ها گفت: ما از اعضای کارگروه‌ها می‌خواهیم که برای اجرای برنامه‌های این اداره کل به ما ارائه طریق کنند، بخش‌هایی در جامعه وجود دارد که این اداره به شکل مستقیم با آنها ارتباط ندارد ولی ما باید با آنها ارتباط برقرار کنیم، و این زمانی عملی است که یک جا جمع شویم و با هم گفتگو کنیم و تشکیل کارگروه‌های "فرهنگ و جامعه" با همین هدف بوده است.

مقدم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی و فضای مجازی،اظهار داشت: این دو کارگروه بر همین اساس شکل گرفت و قرار است نظرات اعضای کارگروه‌ها در تدوین و اجرای برنامه‌های معمول اداره و اجرای برنامه‌های نو، مد نظر قرار گیرد.

وی اعضای کارگروه‌ها را مشاوران امین اداره نامیده و افزود: نظرات شما سبب بهتر برگزار شدن برنامه‌ها شده و هم‌افزایی خوبی در استان شکل گرفته و از برخی پراکنده کاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به گردش نخبگان در اعضای هر دوره کارگروه‌ها تاکید داشت: در هر دوره معمولا بین ٢٥ تا ٣٠ درصد اعضای کارگروه‌ها تغییر پیدا می‌کند تا کسانی که حضور فعال‌تری ندارند جای خود را به کسانی دیگری بدهند.

به گفته مقدم، این کارگروه‌ها هر ماه حداقل  یک جلسه داشته و در دو حوزه می‌توانند به مدیرکل نظرات خود را ارائه دهند، اول در حوزه تخصصی خود و دوم در حوزه کارهایی که به آنها ارجاع داده می‌شود. هر کارگروه شامل هفت نفر بوده و هر ماه صورت جلسات آنها برای بررسی به اداره کل ارجاع داده شده و در اصلاح برنامه‌ها اداره و برگزاری برنامه‌ها جدید مد نظر قرار می‌گیرد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر