logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۷۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد

در جلسه علنی شورای شهر زنجان چه گذشت؟/ از پیشنهاد ساماندهی بازار خودرو تا تاکید بر اولویت دادن به پرداخت حقوق کارگران شهرداری زنجان

در-جلسه-علنی-شورای-شهر-زنجان-چه-گذشت؟-از-پیشنهاد-ساماندهی-بازار-خودرو-تا-تاکید-بر-اولویت-دادن-به-پرداخت-حقوق-کارگران-شهرداری-زنجان

دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان امروز موضوعات مختلفی را دربرگرفت که انتخاب شهردار یکی از آنها بود.

به گزارش موج رسا; احمدی نصیری در ابتدای جلسه علنی شورای شهر زنجان با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس 31 شهریور ماه را روزی پرخاطره و به یاد ماندنی در تاریخ کشور دانست و اظهار کرد: اتحاد شوم تشکیل شده به رهبری استکبار جهانی و با همکاری اعراب جنگ بسیار خرابکارانه‌ای را علیه ملت مظلوم ایران تحمیل کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: عزت، افتخار و آزادی همه ما مدیون از خودگذشتگی‌های دلیرمردان دفاع مقدس است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مشکلاتی که جانبازان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: جانبازان علاوه بر مشکلات جسمی باید مشکلات روحی را نیز تحمل کنند.

وی با بیان اینکه آزادگان نیز حقانیت جمهوری اسلامی ایران را ثابت کردند، گفت: باید این ارزشها را حفظ کنیم.

نصیری در ادامه به افتتاح چند پروژه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط شهرداری زنجان اشاره کرد و همچنین از پرداخت مهرانه به نیروهای شهرداری زنجان نیز تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه حقوقها باید پرداخت شود، تصریح کرد: به دلیل بازگشایی مدارس خانواده‌ها این نیروها نیاز دارند که حقوق‌شان پرداخت شود و در این راستا باید حقوق نیروهای خدماتی و نیروهایی که حقوق‌شان پایین‌ است در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به فرا رسیدن ماه محرم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: محرم برای ما ماه ارزش است، عزای حسینی را گرامی می‌داریم و در این راستا شهرداری حضوری فعال خواهد داشت.

بعد از سخنان رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، عباس راشاد به بحث ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و گفت: در کمیسیون عمران در این خصوص بحث شده و یکی از مکانهایی که می‌توان برای بازار خودرو در نظر گرفت پارکینگ اتوبوسرانی است.

وی با بیان اینکه مردم در خیابان جاوید با مشکل ترافیک روبرو هستند، ابراز کرد: برای حل این معضل نیازمند داشتن بازار خودرو هستیم که این امر می‌تواند هم درآمدی برای شهرداری و هم بازاری برای شهروندان زنجانی جهت خرید خودرو باشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه قیمت خودرو  در زنجان به دلیل تراکم نمایشگاه‌های خودرو بالا است، عنوان کرد: ما می‌توانیم مکان پارکینگ اتوبوسرانی را برای بازار خودرو در نظر بگیریم.

جمع‌آوری مستحدثات اطراف هتل بزرگ زنجان یکی از موضوعاتی بود که در دستور کار امروز شورای شهر زنجان قرار گرفته بود تا مالک هتل بزرگ زنجان با در اختیار گرفتن مکان این مستحدثات به توسعه این هتل بپردازد که این موضوع با موافقت و مخالفت‌هایی روبرو شد.

راشاد در این خصوص با بیان اینکه این موضوع در شورای چهارم با مخالفت روبرو شد به عنوان یکی از مخالفان در این خصوص صحبت کرد.

وی معتقد بود که در لایحه مشخص نیست قرار است چه میزان زمین در اختیار مالک هتل بزرگ  برای توسعه قرار گیرد و این یکی از ابهامات موضوع است، راشاد همچنین تاکید داشت که در ضلع شمالی، شرقی و جنوبی این هتل زمین به اندازه کافی وجود دارد و نباید محل اسکان مسافران را به این امر اختصاص داد.

احمدی نصیری اما به عنوان موافق معتقد بود که در صورت برطرف شدن ابهامات، این موضوع به نفع شهر خواهد بود، وی این امر را در جهت حمایت از سرمایه‌گذار ‌دانست و تاکید کرد که با کلیات این موضوع موافق است.

حمیدی دیگر عضو شورای شهر زنجان برای برطرف شدن ابهامات ذهن خود عنوان کرد که چرا این هتل نباید در جای دیگر شهر ساخته شود، وی البته بر وجود ابهاماتی در این موضوع تاکید می‌کرد.

امامعلی دادخواه نیز که موافق موضوع بود این کار را نوعی جذب سرمایه‌گذار قلمداد کرد اما معتقد بود که چه لزومی به حذف تاسیسات اطراف هتل است چرا که می‌توان این توسعه را در ضلع شرقی و شمالی انجام داد.

دویران دیگر عضو شورای شهر زنجان به توضیح بیشتری نسبت به این لایحه پرداخت و برخی ابهامات را روشن کرد و با مخالفتی که کاظم افشارچی نسبت به این لایحه داشت به پیشنهاد رحمان احمدی تصویب شد تا این لایحه به کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون شهرسازی برود تا به صورت ریز مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه علی محمدی سرپرست شهرداری زنجان با اشاره به برنامه‌های شهرداری زنجان برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: در سطح شهر در بیشتر مدارس رنگ‌آمیزی دیوارها را انجام دادیم و خط کشی جلوی مدارس نیز برای تسهیل رفت و آمد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته‌هایی در مدارس مناطق محروم توزیع خواهد شد، عنوان کرد: سازماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه‌های شهرداری زنجان است چرا که با بازگشایی مدارس۳۰ درصد به ترددهای شهری اضافه می‌شود.

سرپرست شهرداری زنجان به برنامه شهرداری زنجان برای ایام محرم نیز اشاره کرد و گفت: فضاسازی شهر یکی از برنامه‌هایی است که ما برای ایام محرم در نظر گرفته‌ایم تا شهر به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی برای این ایام آماده شود.

وی نصب پرچم‌های سیاه در خیابانها و مبادی اصلی شهر را از برنامه‌های شهرداری برای این ایام برشمرد و خاطرنشان کرد: در هفته دقاع مقدس نیز در برنامه‌های مختلف مشارکت داریم و برنامه‌های مختلف فرهنگی را نیز اجرا خواهیم کرد.

محمدی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس بهره‌برداری از ۶ پروژه را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

دویران در ادامه انتقاداتی نسبت به توقف پروژه پارک بانوان غرب زنجان داشت و عنوان کرد: چرا شهرداری در جشنواره آش در بحث آماده‌سازی هزینه می‌کند اما ۱۰۰ میلیون به پیمانکار برای ادامه دادن پروژه پارک بانوان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه توقف پروژه‌ها قابل قبول نیست، ابراز کرد: برای اینکه پیمانکاران را فعال کنیم باید در خشکسالی مالی شهرداری به روش تهاتر عمل کنیم.

در این جلسه همچنین اعضای شورای شهر زنجان تاکید کردند که تا زمانی که حقوق کارگران پرداخت نشده نباید حقوق بخش ستادی پرداخت شود.

مسعود مرادخانی نایب رئیس شورا نیز به پایبند نبودن شرکت‌های خدمات رسان از جمله شرکت آبفا و شرکت گاز در بحث تعهدات پروژه زینبیه غربی اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها در پیشرفت پروژه خلل وارد کرده‌اند.

مرادخانی همچنین با تاکید بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه پل سیدالشهدا، تقاطع گلشهر را از جمله اولویت‌ها برای آغاز به کار دانست و تاکید کرد: این پروژه سال آینده در قالب بودجه شهرداری به عنوان پروژه‌های عمرانی سال آینده لحاظ شود.

احمد نصیری نیز با انتقاد از شرکت‌های خدمات‌رسان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان اذیت می‌کنند در عین حال مردم این را از چشم این دستگاه‌ها نمی‌بینند بلکه می‌گویند که مدیریت شهری مشکل دارد، نیاز است این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

وی در پایان به روند انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: ما از ۳۰ گزینه به ۳ گزینه رسیدیم.

با انصراف سعید امیدی رای گیری بین دو گزینه انجام شد که در پایان معصومی با کسب ۶ رای شهردار زنجان شد.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹ ]
ساماندهی بازار خودرو در برابر ترافیک مصنوعی ایجاد انسدادهای بیشمار توسط اتوبوس های خط واحد باز نکردن سر خیابان مانند خواجه نصیر به جاویدوعملیاتی کردن هزاراران هزار مکان ومعبر وکار برجامانده هیچ ارزش ندارد
فرم ارسال نظر