logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

کسب در آمد 1200 دلاری با ورود هر گردشگر به کشور/برگزاری جشنواره موجب کاهش معضلات اجتماعی می شود

کسب-در-آمد-1200-دلاری-با-ورود-هر-گردشگر-به-کشور-برگزاری-جشنواره-موجب-کاهش-معضلات-اجتماعی-می-شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: به ازای ورود هر گردشگر خارجی کشور  یک هزار و 200 دلار کسب درآمد می کند

به گزارش موج رسا; علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه جشنواره آش ایرانی، در زنجان اظهار داشت: مقام معظم رهبری زنجان را پایتخت شور و شعور حسینی نامیده اند که این شعور به جایی رسیده است که عالمان بزرگی را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم فعالیت های خود را با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است، افزود: بسیاری از شاخصه های اقتصادی در ابتدای دولت یازدهم سخت بود و تحریم ها کشور را دچار مشکل کرده بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه با تلاش دولت یازدهم کشور به نقطه باثباتی رسیده است،ادامه داد: امید به آینده شدت گرفته است و صحبت های شب گذشته رئیس جمهور نشان از عزم دولتمردان برای حل و فصل مشکلات مردم است.

مونسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده بحث ها موضوع رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشت مردم و توجه به بخش تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی بر پایه میراث گرانبها  و صنایع دستی دوره تحول گرا را طی می کند،ادامه داد: امیدواریم با توجه به این دو پایه بتوانیم حوزه گردشگری کشور را رونق دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه گردشگری می تواند در رونق اقتصاد نقش ویژه ای را ایفا کند،گفت:باید تلاش کرد گردشگری رونق بیشتری یافته و جایگاه واقعی خود را به رخ بکشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برضرورت ایجاد شغل با سرمایه گذاری های کم تاکید کرد و گفت: این ظرفیت در بخش خدمات وجود دارد که باید کسب و کارهای کوچک را رونق دهیم.

مونسان با بیان اینکه به ازای ورود هر گردشگر خارجی کشور  یک هزار و 200 دلار کسب درآمد می کند،افزود: این میزان معادل 30 بشکه نفت است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و استعداد های ذاتی موجود در کشور، گفت: ایران دارای آثار گرانبهای تاریخی رایگانی است که باید بهره برداری لازم از این ظرفیت ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش گردشگری فرا بخشی است و باید همه کمک کنند تا این اتفاق بزرگ بیفتد.

این مسئول برضرورت حضور جدی مردم در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: بخش های غیر دولتی به ویژه شوراهای اسلامی باید در کنار این سازمان نقش ایفا کنند.

مونسان برگزاری جشنواره ها را موجب رونق اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی عنوان کرد وگفت: بسیاری از معضلات اجتماعی با برگزاری این جشنواره ها کاهش می یابد.

وی یادآور شد: به کمک مردم در دولت دوازدهم دستاوردهای بزرگی را به دست می آوریم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر