logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۴۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده تام‌الاختیار و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با موج‌رسا:

۱۴ هزار درخواست مردمی توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی در کشور ثبت شد

۱۴-هزار-درخواست-مردمی-توسط-بهره‌برداران-بخش-کشاورزی-در-کشور-ثبت-شد
نماینده تام‌الاختیار و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به سفرهای استانی رئیس جمهور که در سال جاری به استان‌های مختلف سطح کشور انجام شده در حدود ۱۴ هزار درخواست توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی و مخاطبین ارائه شده و بیشتر بحث تسهیلات مد نظر بوده است.

محسن عسگری امروز در حاشیه میز ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی که در سازمان جهادکشاورزی استان زنجان برپا شده است، در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: در خصوص بحث مطالبات مردمی درخواست‌ها دو نوع هستند که در میز ارتباطات مردمی مدیریت می‌شود به طوری که دو نوع پاسخ‌ اقدامی و اقناعی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در برخی مطالبات مردمی تا جایی که ضوابط و مقررات اجازه دهد از حداکثر ظرفیت قوانین و مقررات جهت تسهیلگری و حل مشکلات بهره‌برداران استفاده و در راستای پاسخ‌دهی اقدام می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بخش اقنائی پاسخ‌دهی به مطالبات مردمی، گفت: با توجه به مقررات و دستورالعمل‌ها در بخش پاسخ‌دهی اغنائی، اقدامی انجام نمی‌شود اما وظیفه داریم مخاطب، بهره‌بردار را با دلایل و شرایط موجود مجاب و اقنا کنیم مبنی بر اینکه که امکان انجام درخواست شما فعلا در شرایط حاضر میسر نیست اما این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نوع رویکردی که در میز ارتباطات مردمی وجود دارد این است که مجموعه مراجعان که درخواست رسیدگی به مطالبات دارند با حداکثر ظرفیت اقدامی، پاسخ دریافت کنند و در این راستا با توجه به روابط بخشی و بین بخشی که بین ارگان‌ها وجود دارد از حداکثر ظرفیت استفاده می‌شود.

عسگری گفت: ۹۷ درصد درخواست‌ها و مطالبات که در میز ارتباطات مردمی در اختیار نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در سفرهای استانی رئیس جمهور قرار می‌گیرد به لحاظ اقدامی و اقنائی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ۳ درصد درخواست‌هایی که بدون پاسخ نیز می‌ماند عموما درخواست‌های غیر مرتبط هستند، با این حال رویکرد اقدامی است و به لطف خداوند در این زمینه نیز به نتایج مطلوبی رسیده است.

 نماینده تام‌الاختیار و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که بیشترین درخواست‌ها و مطالبات مردمی در سفرهای استانی در بخش کشاورزی وجود دارد، چیست؟ گفت: با توجه به سفرهای استانی رئیس جمهور که در سال جاری به استان‌های مختلف سطح کشور انجام شده در حدود ۱۴ هزار درخواست توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی و مخاطبین ارائه شده و بیشتر بحث تسهیلات مد نظر بوده است با این حال در این راستا مشکلاتی وجود دارد اما باید بهره‌برداران را کمک نماییم تا بتوانند تسهیلات سرمایه در گردش و یا تسهیلات بیمه و خرید و فروش ادوات را دریافت نمایند.

وی ادامه داد: بخش منابع طبیعی، امور اراضی و امور دام نیز دارای بیشترین فراوانی درخواست رسیدگی هستند که البته با توجه به شرایط هر استان این موضوع متفاوت است.

عسگری خاطرنشان کرد: از امروز پنج‌شنبه ۱۴ مهر ماه تا ساعت ۱۸ عصر روز شنبه ۱۶ دی ماه، ما در میز ارتباطات مردمی در خدمت بهره‌برداران بخش کشاورزی و عموم مردم استان زنجان خواهیم بود و امیدواریم در استان زنجان نیز مثمر ثمر واقع شویم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر