logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امسال؛

جوانترین و پیرترین حجاج زنجانی چند ساله اند؟همه حجاج زنجانی در سلامت کامل هستند

جوانترین-و-پیرترین-حجاج-زنجانی-چند-ساله-اند؟همه-حجاج-زنجانی-در-سلامت-کامل-هستند

مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان گفت: جوانترین حاجی زنجانی 23 ساله و پیرترین 90 ساله است.

 عبدالحمید عالی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده و با پیگیری مسئولان همه پروازهای زائران از فرودگاه زنجان در روزهای 28،29 و 30 مرداد ماه سال جاری انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلی برای اعزام زائران زنجانی پیش نیامد و فقط پرواز روز اول با چند ساعت تاخیر انجام شد، خاطرنشان کرد:امسال یک هزار و 285 زائر از استان زنجان با در نظر گرفتن عوامل حج به مدینه مشرف شده اند.

این مسئول با بیان اینکه همه پروازهای زنجان مدینه قبل است، ادامه داد: امسال 10 کاروان از استان زنجان به حج اعزام شده است.

مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه زائران شهرستان زنجان بیشترین آمار زائران استان را به خود اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: شهرستان های ابهر و خدابنده در رتبه های بعدی قرار دارند.

عالی ادامه داد: در مجموع، زائران استان در قالب 10 کاروان شامل؛ 7 کاروان از زنجان، یک کاروان از قیدار، یک کاروان از ابهر و یک کاروان مشترک از ابهر و زنجان به مراسم حج ابراهیمی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه جوانترین زائر حج امسال متولد سال 73 است،گفت:این جوان 23 ساله برای نخستین بار عازم حج شده است.

مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه پیرترین حاجی زنجانی نیز دارای 90 سال است، خاطرنشان کرد: وی متولد 1306 زنجان است.

عالی بیان داشت: تا کنون هیچ مشکلی برای حجاج زنجانی پیش نیامده و فوتی نیز خوشبختانه نداشته ایم.

وی تاریخ برگشت زائران زنجانی را از 28 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: حجاج زنجانی تا 30 شهریور به استان باز می گردنند.

گفتنی است؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پروازهای بازگشت حجاج زنجانی از فرودگاه جده به فرودگاه زنجان انجام شود.

امسال بیش از 70 درصد از پروازهای حجاج توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شده است.

 همان‌طور که حجاج زنجانی در قالب پنج پرواز از طریق فرودگاه زنجان به سرزمین وحی اعزام شدند، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پروازهای بازگشت حجاج زنجانی نیز در قالب پنج پرواز انجام شود.

هم‌استانی‌ها می‌توانند برای کسب اطلاع از زمان پروازهای حج تمتع، به سایت zanjan.airport.ir بخش ویژه حج تمتع مراجعه کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر