logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۳۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

بخشی از قوانین شوراها باید با همت نمایندگان مجلس اصلاح شود/ برای اداره شهرها نیازمند تشکیل شورای عالی محلات هستیم

بخشی-از-قوانین-شوراها-باید-با-همت-نمایندگان-مجلس-اصلاح-شود-برای-اداره-شهرها-نیازمند-تشکیل-شورای-عالی-محلات-هستیم

فرماندار زنجان گفت: باید شورای عالی محلات را تشکیل داد چرا که ما برای اداره شهرها نیازمند این هستیم تا به سمت مدیریت محلات برویم.

به گزارش موج رسا; رسول بیات امروز در مراسم تحلیف شورای پنجم شهر زنجان با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت پروژه‌ها و طرحهای در سطح بخشها، روستاها و شهر زنجان اجرا خواهد شد که در راستای افزایش کیفیت زندگی مردم است.

وی با گلایه از حضور نیافتن اعضای شورای چهارم شهر زنجان در مراسم تحلیف عنوان کرد: با وجود اینکه از این افراد دعوت کرده بودیم اما به غیر از یک عضو بقیه در این جلسه حاضر نشدند اما ما به خاطر تلاش چهار ساله این افراد از آنها تشکر می‌کنیم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ما به استقرار نظام شورایی اعتقاد کامل داریم، افزود: نظام شورایی اکنون به 20 سالگی خود نزدیک و دوره تکامل خود را طی می‌کند و برای بلوغ کامل نیاز به زمان داریم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره شورا سلایق مختلف با برنامه‌های مختلف ظهور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: شورا تنها نهاد عمومی غیردولتی قانونی است که در حال حاضر 110 هزار عضو رسمی در کشور دارد و در نظام جمهوری اسلامی مشارکت بالایی را برای این مردم مهیا کرده است.

بیات تصریح کرد: هر اندازه مردم احساس مشارکت کنند به همان اندازه نظم عمومی در جامعه برقرار و قانون نیز به خوبی اجرا می‌شود و در این راستا ما استقرار نظام شورایی را در مسیر وحدت ملی می‌دانیم و جزو مدافعین نظام شورایی هستیم.

وی با تصریح اینکه بخشی از قوانین شورا باید با همت نمایندگان اصلاح شود، گفت: باید متناسب با نظام شورایی اختیاراتی داده شود و ما نیز در مسیر بسترسازی مناسب برای درک مشترک از مسائل هستیم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ما نظام شورایی و مدیریت شورایی را در مقابل خود نمی‌دانیم، اظهار کرد: ما تعامل را حلال مشکلات می‌دانیم و باید درک مشترک و برنامه مشترکی برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان داشته باشیم.

وی بیان کرد: با نظام شورایی توزیع قدرت اتفاق افتاده و ما این قدرت را در مقابل قدرت دولت تلقی نمی‌کنیم و تلاش خود را در راستای تعامل بیشتر انجام خواهیم داد.

بیات با تاکید بر اینکه برای افزایش نشاط عمومی باید به سمت نشاط روحی و روانی برویم، گفت: تحقق این موضوع در گرو این است تا مردم احساس کنند که در تمامی موضوعات از جمله تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه 100 مسئله و مشکل شهرستان زنجان شناسایی شده است، عنوان کرد: باید برنامه‌های عملیاتی برای این مشکلات داشت و در این راستا نیاز است تا بدانیم در چه وضعیتی قرار داده و چه فرصت‌هایی را در اختیار داریم.

فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه علاقه‌مندیم تا پارلمان محلی را تشکیل دهیم، اظهار کرد: باید شورای عالی محلات را تشکیل داد چرا که ما برای اداره شهرها نیازمند این هستیم تا به سمت مدیریت محلات برویم.

وی با اشاره به اینکه ما قصد مداخله نداشته و فقط به دنبال همکاری هستیم، افزود: اکنون زنجان در مسیر جهش قرار گرفته و باید تعامل و انجام وظایف کارها را به پیش برد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر